مدیر مسئول انتشارات آریترین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رکود بازار نشر همچنان ادامه دارد

صابری نژاد گفت: نوسانات قیمت دلار و کاغذ به همراه شرایط کرونایی جامعه باعث شده تا ناشران رغبت چندانی به انتشار کتاب نداشته باشند و صنعت نشر دچار رکود شود.

 

جلال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتاب در این انتشاراتی گفت: همچنان بازار نشر در وضعیت رکود به سرمی برد ما در انتشارات آریترین تنها یک اثر را در دست بررسی داریم این کتاب را هم پس از بررسی و تصمیم مولف برای انتشار کتاب چاپ خواهیم کرد. متاسفانه الان تا حدی نوسانات قیمت دلار و کاغذ به همراه شرایط کرونایی جامعه باعث شده تا ناشران رغبت چندانی به انتشار کتاب نداشته باشند.


بیشتر بخوانید



او افزود: اکثر ناشران تعدیل نیرو کرده اند شرایطی که در بازار نشر وجود دارد از جمله تعطیلی برخی کتابفروشی‌ها ناشران را برای ادامه کار در صنعت نشر مردد کرده است هم اکنون اکثر ناشران اوضاع نشر را بررسی می‌کنند ببینند می‌توانند فعالیتشان را در صنعت نشر حتی تا شش ماه دیگر ادامه دهند، چون ماندگاری بیماری کرونا در جامعه نامشخص است.

مدیر مسئول انتشارات آریترین ادامه داد:برخی از مشکلات صنعت نشر که از دهه‌های پیش وجود داشته همچنان حل نشده باقی مانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلاتی که ناشران در زمینه پخش و توزیع کتاب دارند، اشاره کرد همچنین کتاب از سبد خرید خانوار‌ها حذف شده و رویکرد نسل جدید به کتاب تغییر کرده است که تمام این موارد باعث شده ناشران ادامه فعالیتشان را در صنعت نشر بررسی کنند.

صابری نژاد گفت:نسل جدید بیشتر به مطالعه در فضای مجازی می‌پردازد باید وضعیت برخی مسائل در بازار نشر روشن شود تا ناشران راحت‌تر کتاب منتشر کنند در شرایط کنونی بازار نشر ناشران برای سرمایه گذاری روی برخی عناوین و کتاب‌ها ریسک نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
با قیمتهای من دراودی که رو جلد کتاب میزنن انتظار بهترین ازینم براشون نمیرفت