علوی: منتظر نظر فیفا در مورد اصلاح اساسنامه هستیم/ فدراسیون فوتبال از اعتباراتش طلب شستا را داد

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شده و منتظر نظر مشورتی این نهاد اجرایی هستیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: وبینار دومین کارگروه رسانه‌ای به صورت آنلاین و با تدریس " کالین گیبسون " مدیر رسانه‌ای و ارتباطات کنفدراسیون فوتبال آسیا فردا ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود. از روز گذشته هم ثبت نام در این سمینار آغاز شد و همکاران رسانه‌ای استقبال خوبی در این باره داشتند. بعد از این کلاس گواهینامه بین المللی به خبرنگاران اهدا می‌شود.  

علوی درباره طولانی شدن  اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: حدود ۴ هفته گذشته بود که مباحث را بررسی و اساسنامه پیشنهادی برای فیفا ارسال شد. علاوه بر این اصلاح اساسنامه از ۱۸ فروردین ماه در جلسه‌ای با حضور همه ارگان فدراسیون فوتبال شروع شد. در وبینار هفته گذشته میان اینفانتینو، شیخ سلمان و اعضای کافا که بهاروند و نبی هم در آن حضور داشتند، اساسنامه یکی از مباحث مطرح شده بود.

مجموعه مناسبی برای سند فردای فوتبال ایران تدوین شد 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره روند اصلاح اساسنامه تصریح کرد: فدراسیون در چهار ماه، تمام تلاش خود را برای تبعیت از الزامات فیفا و قوانین داخلی انجام داد و مجموعه بسیار مناسبی به عنوان سند فردای فوتبال ایران تدوین شده است. با همراهی صورت گرفته قرار است جمع‌بندی شود و شاهد اجرای مراحل بعدی و تصویب اساسنامه در مجمع باشیم. به طور حتم برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال در دستور کار خواهد بود.

علوی درباره صدور توقیف اموال فدراسیون فوتبال با شکایت شستا بیان کرد: فدراسیون از اعتبارات خودش به صورت علی‌الحساب پرداختی داشت و یک ریال از حساب باشگاه‌ها کسر نشد. این پرداختی باید از مطالبات ما در فیفا صورت بگیرد و این موضوع هم جزو مواردی بود که بهاروند در وبینار اخیر روی آن تأکید داشت. فدراسیون تحت فشار مالی است، اما اگر به اخبار توجه کنید، متوجه می‌شوید با وجود مشکلات و کمبود اعتبارات که به دلیل تحریم‌های ظالمانه است، اردوی تیم‌های جوانان، نوجوانان و تیم ملی فوتسال در موعد مقرر برگزار شد.

فدراسیون فوتبال اردوهای خود را برگزار می کند 

او  بیان کرد: اردو‌ها در این شرایط لغو نشده و تیم‌ها متضرر نشده‌اند. ما مسابقات بین‌المللی جوانان، نوجوانان و فوتسال را در پیش داریم. تیم ملی فوتبال هم ۲ دیدار دوستانه پیش رو دارد و پس از آن باید در ۴ بازی مهم به میدان برود. گفته می‌شود چند میلیون تومان در حساب فدراسیون فوتبال است، اما فدراسیون در این شرایط هم اردو‌های خود را برگزار کرده است. با برطرف شدن مشکل انتقال وجوه و پرداخت مطالبات، این موضوع هم می‌گذرد و فدراسیون فوتبال می‌تواند مسابقات ملی را به بهترین شکل برگزار کند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره  اینکه گفته می‌شد قرار است این هفته دادگاه مربوط به شکایت مارک ویلموتس برگزار شود، اظهار کرد: ما هم این موضوع را در رسانه‌ها شنیده ایم. ما منتظر اعلام رسمی فیفا هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار