علی نژاد: استخدام مدال آوران مصوبه هیئت وزیران است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: باید طبق مصوبه هیئت وزیران مدال آوران استخدام دستگاه دولتی شوند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی‌نژاد  معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم رونمایی از اپلیکیشن تخصصی فدراسیون تکواندو  بیان کرد:  استخدام مدال آوران در دستگاه دولتی جزو  مصوبه هیئت وزیران است. در واقع ورزشکارانی که در المپیک، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان در رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان اول تا سوم شده اند، در صورت داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا لیسانس  می‌توانند بدون آزمون در مراکز دولتی استخدام شوند.

او عنوان کرد: ما بر اساس همین قانون  ۸۷ نفر را در وزارت ورزش استخدام کرده ایم که البته اولویت هم با کسانی است که صاحب‌ نام‌تر هستند. در این خصوص سایر دستگاه‌ها همکاری نکرده اند و فقط وزارت ورزش اقدام را انجام داده است. من از سایر دستگاه‌ها می‌خواهم که برای اجرای این  مصوبه به حمایت از قهرمانان کمک کنند تا دغدغه اشتغال آن‌ها از بین برود.

علی نژاد درباره صدرو مجوز برای فعالیت اردو‌های تیم ملی تکواندو اظهار کرد: مجوز آغاز تمرینات تیم ملی باید در جلسه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی صادر شود. همچنین برای تشکیل اردوی تیم ملی تکواندو باید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نظر خودشان را نیز مطرح کنند. تاکنون مجوزی صادر نشده است و در هفته‌های قبل برای تشکیل اردوی تیم ملی کشتی درخواست دادیم که جوابی برای ما ارسال نشده است.

او در ادامه گفت: بعید می‌دانم در مهر ماه رقابتی برگزار شود. اگر برگزاری مسابقه‌ای قطعی شود طبق آن مجوز‌های لازم را صادر می‌کنیم.

علی‌نژاد بیان کرد: از ابتدای سال جاری کمک‌هایی را به فدراسیون‌ها داشته‌ایم. البته این کمک مالی بیشتر در زمینه حقوق و دستمزد بوده است. هر وقت شرایط برگزاری اردو‌ها مشخص شود تمرینات تیم ملی هم آغاز می‌شود. قطعا با رایزنی با سازمان برنامه می‌توانیم حمایت بیشتری از فدراسیون‌ها داشته باشیم. تاکنون کمیته المپیک ۲۵ درصد از بودجه را به فدراسیون‌ها داده است. حمایت‌های مالی پس از تشکیل اردو‌ها بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار