آصفری در نطق میان دستور:

قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی باشد/ هپکو را برای بدهی خود به تأمین اجتماعی قربانی کردند

نماینده اراک در مجلس گفت: قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی جزو ضرورت‌های مجلس است.

قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی باشد/ هپکو را برای بدهی خود به تأمین اجتماعی قربانی کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور صحن علنی امروز گفت: نمایندگان محترم، امروز ملت ایران به این مجلس امیدوار است، ما وظیفه داریم با کار و تلاش و بدون نگاه‌های حزبی و جناحی این امید مردم را به یاس و نا امیدی تبدیل نکنیم.

او ادامه داد: مجلس انقلابی باید انقلابی بودن را از خود شروع کند؛ یعنی اولویت را به طرح‌ها و لوایح راهگشای مشکلات اقتصادی و معیشت مردم دهد.

آصفری تاکید کرد: مردم از مجلس انتظار دارند که از دولت بپرسد، چرا قیمت ارز ثابت نیست و چه کسانی از این نوسان قیمت‌ها سود می‌برند و نقش دولت در این افزایش قیمت‌ها چیست؟

نماینده اراک افزود: امروز انقلابی بودن مجلس در این است که از دولت درباره علت تعطیلی کارخانه‌ها و خیل عظیم چند میلیونی جوانان بیکار سوال کند، دولت باید به مجلس درباره خصوصی سازی ویرانگر و غارت گرانه پاسخ دهد.

او با بیان اینکه مردم از نمایندگان درباره حقوق‌ها و املاک نجومی می‌پرسند، ادامه داد: آنها سوال می‌کنند که چه اقدامی برای بازگشت اموال به بیت المال رخ داده است. در رأس امور بودن مجلس یعنی اینکه تعارف و مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم و این مسئله یک شعار نیست، بلکه یک تحلیل سیاسی از ساختار قدرت و کارکرد اجرای نظام جمهوری اسلامی است.

آصفری گفت: در رأس امور بودن از ابعاد گوناگون قابل بررسی است، اما اموری بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بعضاً عامل مشاجره‌های سیاسی شده، عبارت است از میزان قدرت مجلس و برخورداری قوه از ابزار‌های نظارتی مانند سؤال، استیضاح در راستای دفاع از حقوق مردم که اگر اینگونه نباشد این مسئولیت‌ها به عطسه بزی هم نمی‌ارزد.


بیشتر بخوانید


نماینده اراک بیان کرد: وظایف و مسئولیت‌های مجلس با انفعال و بی تحرکی سازگار نیست و جنس کار مجلس از نوع خلاقیت و ابتکار‌های بلند مدت و قابلیت رصد کردن آینده و پیشتازی و هموار سازی مسیر است.

او خطاب به نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: نگذارید مجلس دچار روزمرگی شود، روزمرگی یعنی فاقد چشم انداز برای آینده کشور. اگر می‌خواهیم پیشتاز و پیشرو باشیم، نباید تابع لوایح ارسالی از دولت بود.

آصفری افزود: قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی جزو ضرورت‌های مجلس است. مردم از شعار خسته شده‌اند، برخلاف وعده‌های دولت کاهش بهت انگیز ارزش پول ملی و افزایش بی رویه قیمت ها، بی ثباتی اقتصادی آرامش و نشاط را از جامعه ربوده است.

نماینده اراک گفت: مردم در مراجعات حضوری مشکلاتی را مطرح می‌کنند که زیبنده این ملت بزرگ نیست، این دولت نا کارآمد و بی تدبیر ما را شرمنده این ملت نجیب کرده است.

او خطاب به ریاست جمهور بیان کرد: با گذشت ۷ سال از دوره مسئولیت‌تان همچنان از عبارت «باید فلان شود» استفاده می‌کنید، اولا مجری این باید‌ها شما هستید. شما توافق با غرب را به هر قیمتی پذیرفتید و ۷ سال تمام توان قوه مجریه را وقف توافق با کشور‌های غربی کردید و حاصل آن بگو بخند‌ها یک لگد ترامپ بر برجامی شد که فرجامش نه چرخ سانتریفیوژ‌ها و نه چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورد.

آصفری ادامه داد: آقای رئیس جمهور به شما پیشنهاد می‌کنم که در سال آخر دولتتان سکوت کنید و فقط به کار بپردازید و از امید به بیگانگان دل بکنید. با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای حل معضلات اقتصادی کشور آستین همت بالا بزنید.

نماینده اراک آمار داد: فساد مالی بر اساس اعلام‌های رسمی در هیچ یک از دولت‌های پیشین به گرد پای این دولت نمی‌رسد و بر مبنای گزارش تفریق بودجه سال ۹۸، چهار و هشت دهم میلیارد دلار ارز دولتی کالا‌های ضروری به اشخاصی داده شد که هیچ کالایی در ازای آن مبالغ وارد کشور نشد.

او اضافه کرد: این دلار‌ها در بازار فردوسی با قیمت ۲۲ هزار تومان به فروش رسید.

آصفری گفت: امروز الزامات فوری کشور عبارت است از جهش تولید، رونق آن، اشتغال جوانان، اصلاح و همسان سازی حقوق کارکنان بازنشسته که برای بهبود معیشت کشور باید تلاش کرد.

او تاکید کرد: به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رژیم صهیونیستی می‌گوییم بدانید با وجود مواجهه در برابر مشکلات اقتصادی داخلی، اما ملت بزرگ ایران مانند ۴۰ سال گذشته نشان دادند که مقابل دشمنان اسلام مانند بنیان مرصوص ایستادگی می‌کنند و ایران اسلامی به پشتوانه مشروعیت به پیشرفت‌های علمی و استراتژیک نائل شده و به قدرت جهانی تبدیل شده است.

مصوبه هیئت وزیران در واگذاری هپکو برای حل مشکل کارگران نبود 

نماینده اراک خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: مصوبه هیئت وزیران در واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکل کارگران نبود بلکه شما به دنبال پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی بودید و هپکو را قربانی این تصمیم کردید.

او افزود: کارخانه‌های آذرآب و واگن پارس نیاز به تنفس مصنوعی دارند و تا دیر نشده بجنبید که مانند کارخانه هپکو به کما نروند.

آصفری ادامه داد: ۶ سال از کلنگ زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی اراک می‌گذرد و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است. بیمارستان‌های خنداب و کمیجان اسم بیمارستان را یدک می‌کشند در حالی که درمانگاهی بیش نیستند و این در شان مردم منطقه نیست.

نماینده اراک گفت: فرودگاه اراک را ۴ رئیس جمهور افتتاح کرد، اما هنوز تعطیل است، راه آنه اراک قم چشم انتظار ۲ خطه شدن برای اتصال به خط آهن سریع و سیر قم تهران مانده است.

او تاکید کرد: کشاورزان منطقه خنداب و جاورسیان با سو استفاده دلالان تولیدهایشان به یغما می‌رود چرا که دولت تضمین قیمت برای محصولات کشاورزی ندارد.

آصفری اظهار کرد: آب شرب مردم کمیجان و میلاجرد به دلیل فاضلاب شهری در بعضی ایام با فاضلاب داخلی مخلوط می‌شود و سلامت مردم به خطر می‌افتد.

نماینده اراک خطاب به رئیس جمهور گفت: خواهش ما از شما این است که به وزرایتان و به رئیس سازمان برنامه و بودجه بگویید که در تخصیص بودجه عدالت و انصاف را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار