تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین به بهانه هنگ‌کنگ

وزیر خارجه آمریکا از تحریم ۱۱ نفر به بهانه آنچه که از بین بردن خودمختاری هنگ‌کنگ عنوان شده، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو امروز جمعه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از تحریم ۱۱ نفر در ارتباط با موضوع هنگ‌کنگ خبر داد.

در این پیام توییتری آمده است: ما ۱۱ نفر را که مسئول از میان بردن خودمختاری هنگ‌کنگ هستند در لیست تحریمی قرار می‌دهیم. ما در برابر این موضوع که مردم هنگ‌کنگ از سرکوب وحشیانه حزب کمونیست چین و عاملان آن رنج می‌برند ساکت نخواهیم نشست.

«کری لام»، فراندار منطقه هنگ‌کنگ یکی از ۱۱ نفری است که نام آن‌ها در لیست تحریمی آمریکا قرار می‌گیرد.

هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس بود، اما پس از این سال دوباره به حاکمیت چین درآمد. این کشور در امور داخلی مستقل است. سیاست چین درباره هنگ‌کنگ سیاست یک کشور دو سیستم است.


بیشتر بخوانید


از ۵ ماه پیش تاکنون پس از اعلام قانون استرداد مجرمان به چین، هنگ‌کنگ شاهد موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده بود. کشور‌های غربی بخصوص انگلیس با حمایت رسانه‌ای گسترده و مدیریت اعتراضات، چین را با چالش امنیتی مواجه کردند. با این حال، پکن اعلام کرده است هنگ‌کنگ بخشی از خاک چین باقی خواهد ماند.

اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال موضوع هنگ‌کنگ طی ماه‌های اخیر افزایش یافته و پکن بارها به این کشورها درباره عدم مداخله در امور داخلی چین هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار