مسئول پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی: ممنوعیت صعود به دماوند غافل گیر کننده بود

ساریخانی گفت: خبر ممنوعیت صعود به قله دماوند برای ما غافل گیر کننده بود و این موضوع باید زود‌تر اعلام می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد ساریخانی مسئول پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی درباره اعلام ناگهانی ممنوعیت صعود به قله دماوند اظهار داشت: اعلام ممنوعیت صعود به قله دماوند از سوی بخشداری لاریجان برای ما غافل گیر کننده بود. با توجه به تعطیلی‌های پیش رو بسیاری از کوهنودان پناهگاه‌ها را به جهت صعود به قله رزرو کرده بودند.

او ادامه داد: باید شرایط فعلی را پذیرفت. من از طرف فدراسیون کوهنوردی از ورزشکاران معذرت خواهی می‌کنم. ما باید از قبل پیش بینی می‌کردیم که در این روز‌ها متقاضی برای صعود به قله دماوند زیاد است و جاده‌ها شلوغ می‌شود، بنابراین در خصوص ممنوعیت صعود باید زود‌تر تصمیم گیری می‌شد.

مسئول پناهگاه‌ها درباره خدمت رسانی به کوهنوردان پس از ممنوعیت صعود به دماوند گفت: بسیاری کوهنوردان پیش از اعلام این ممنوعیت اقدام به صعود کرده بودند. ما نمی‌توانیم از حضور آن‌ها در پناهگاه‌های جلوگیری کنیم، اما از ورود کوهنوردانی که از امروز تصمیم به صعود گرفته بودند، جلوگیری می‌شود.

او ادامه داد: پناهگاه بارگاه سوم را به هیچ عنوان نمی‌توانیم تعطیل کنیم. با توجه به شرایط منطقه این پناهگاه به کوهنوردان خدمت رسانی می‌کند. اگر این پناهگاه بسته شود مشکلاتی برای فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی ایجاد خواهد شد.

ساریخانی درباره رزرو پناهگاه‌ها در روز‌های آینده بیان کرد: تا اعلام بعدی بخشداری لاریجان مبنی بر آزاد شدن صعود به دماوند، کوهنوردان نمی‌توانند پناهگاهی را رزرو کنند. مبلغ واریزی کسانی که که از پیش پناهگاهی را رزرو کرده بودند هم به حسابشان برگشت داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار