تنهایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کره جنوبی تنها ادعا می‌کند که علاقه کار با ایران دارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره گفت: کره جنوبی تاکنون در مرحله حرف و عمل، تنها ادعا می‌کند که علاقه کار با ایران دارد، اما در عمل متاسفانه کار اجرایی خاصی صورت نگرفته است.

در حال تکمیلحسین تنهایی، رئیس اتاق ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مبلغ بدهی کره جنوبی به ایران ۸ و نیم میلیارد دلار است، گفت: کره جنوبی حدود ۳ سال پیش از کشورمان نفت خریداری کرد، اما تاکنون  پول نفت خریداری شده خود را  به ما باز پس نداده است.

او افزود: درباره گرفتن طلب ایران از کره جنوبی بحث‌های مختلفی شده است، در این راستا دستگاه دیپلماسی ایران به سئول اعلام کرد که  اگر بحث تحریم‌ها مانع پرداخت بدهی‌های شماست،  حداقل در خصوص لوازم بهداشتی و غذایی که در ذیل تحریم‌ها نیست،  بدهی‌های خود را به ایران پرداخت کنید،  البته کره جنوبی قبول کرد و چندین جلسه با سفیر این کشور دیدار داشتیم، اما در عمل هنوز اقدامی برای پرداخت بدهی‌های ایران انجام نشده است.

تنهایی ادامه داد: اخیرا با سفیر کره جنوبی صحبتی داشتیم؛ آنها می‌گویند که با وزارت بهداشت و بانک مرکزی ایران برای پرداخت بدهی‌های خود مشکل دارند، به همین منظور قرار بر این شد که حداقل ۵۰ میلیون دلار به ایران پرداخت شود، اما از این مبلغ تنها ۲ و نیم میلیون دلار پرداخت شد و سپس گفته شد که کالای بهداشتی به ایران تزریق می‌کنند که البته آن هم عملیاتی نشده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق ایران و کره جنوبی ادامه داد: از مبلغ ۸ میلیارد دلار بدهی کره جنوبی حتی ۵۰ میلیون دلار هم به ایران پرداخت نشد و تنها مبلغی حدود ۳ میلیون دلار پرداخته شد. هنگامی که کشورمان برای گرفتن طلب خود از کره جنوبی دقیق‌تر شد، سئول  اعلام کرد که یک‌سری از اقلام خود را بنا بر تایید بخش وزارت بهداشت این کشور به ایران ارسال می‌کند. در واقع تاکنون در مرحله حرف و عمل، کره جنوبی تنها  ادعا می‌کند که علاقه به کار با ایران دارند، اما در عمل متاسفانه کار اجرایی خاصی صورت نگرفته است.

تنهایی با اشاره به وابستگی سئول به واشنگتن در تصمیم گیری‌ها گفت: کره جنوبی در عین حال که به آمریکا وابستگی دارد، اما سعی کرد خود را از تحریم‌های این کشور معاف  کند و  تقریبا حدود چند سال پیش که موج دیگری از تحریم‌ها بر کشور‌ها اعمال شد، کره یکی از کشور‌های معاف از تحریم‌های آمریکا شد.

وی ادامه داد: در این شرایط حجم خوبی از تبادلات شرکت‌های صنعتی و پتروشیمی با کره داشتیم و هنگامی که ما تحریم بودیم کره معافیت گرفت و ما تصور می‌کردیم در دور جدید تحریم‌های اعمالی ایالات متحده باز هم کره می‌تواند معافیت بگیرد، اما علی‌رغم چانه زنی‌های سئول با واشنگتن نتوانست موفق شود و  آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید خود بسیار سخت گرفت و کره ای‌ها هم ترسیدند و با ما کار نکردند.

رئیس اتاق ایران و کره جنوبی با اشاره به خوشبینانه‌ترین حالت ممکن در صاف کردن بدهی کره با ایران گفت: امید می‌رود که ترامپ در دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا رأی نیاورد،  در آن صورت مجموعه جدید آمریکا همکاری لازم را با کره می‌کند و تا حدود ۵ ماه دیگر بدهی کره به ایران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
اگه می خواهید زودتر طلبتون واز کره جنوبی بگیرید اعلام کنید می خواهید با کره شمالی رزمایش مشترک نظامی برگذار کنید اون موقع دو دستی پولهارو تحویل می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام کره جنوبی همان کشوری است که فیلم جومونگ رادرست کرده تا بعضی از جوانان جویای نام وقدرت بفکر چوسان وهابی بیفتاندوداعش راخلق کنند وبراحتی ادم بکشندوتروریست دولتی بشوندالبته باپشتیبانی امریکا واسراییل وبعضی از کشورهای عربی به خصوص عربستان وشخص بن سلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اخه کره شاخ شده
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدعلی
۱۴:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
یعنی اجازه می دید کره جنوبی هم حق ما رو بخوره؟
آخرین اخبار