اردنی‌ها خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیرشان شدند

شماری از مردم اردن با برگزاری تظاهرات، خواستار برکناری نخست‌وزیر این کشور و اعضای کابینه او شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم، بیش از سه هزار شهروند اردنی ساکن شهر المفرق در شرق اردن به منظور کناره‌گیری عمر الرزاز، نخست وزیر، تیسیر النعیمی، وزیر آموزش و پرورش و سلامه حماد، وزیر کشور، از قدرت و نیز اعلام همبستگی با مطالبات معیشتی صنف معلمان به خیابان‌ها آمدند و قانون ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر را به چالش کشیدند.

این در حالی است که بنابر اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ناصر نواصره، رهبر جنبش معلمان، پس از اعلام اعتصاب غذا تا اطلاع ثانوی به همراه ۴ نفر، به علت وخیم شدن اوضاع سلامتی‌اش در بیمارستان بستری شده است.

در منطقه ساکب نزدیک شهر جرش در شمال اردن نیز صد‌ها نفر در امتداد تظاهرات گسترده ساکنان شهر اربد در اعتراض به تعطیل کردن دفاتر صنف معلمان تجمع کردند. ساکنان منطقه ساکب با سردادن شعار‌هایی خواستار کناره‌گیری دولت عمر الرزاز بودند.

در شهر مادبا و دیگر مناطق اردن به ویژه اردوگاه البقعه متعلق به پناهندگان فلسطینی و شهر‌های معان و العقبه نیز صد‌ها نفر از معترضان، شهروندان و معلمان تجمع کردند و ضمن شعار دادن علیه دولت به طرز بی‌سابقه با صنف معلمان اعلام همبستگی کردند.

رای الیوم در پایان نوشت این نخستین بار است که مردم اردن برای براندازی دولت به خیابان‌ها می‌آیند. دولت عمر الرزاز پس از ناکامی در مقابله با حمله به دفاتر صنف معلمان و بازداشت آنان وارد مرحله‌ای جدید از درگیری با مردم شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
نا آرامی از کشورهای عضو محور مقاومت به کشورهای عضو استکبار سرایت کرده .
#ضربه_متقابل
آخرین اخبار