اعلام وضعیت قرمز در اوکیناوای ژاپن در پی افزایش تعداد نظامیان آمریکایی مبتلا به کرونا

با افزایش تعداد نظامیان آمریکایی مبتلا به کرونا که در اوکیناوای ژاپن مستقر هستند، فرماندار این ایالت وضعیت قرمز اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، با افزایش سرسام‌آور آمار مبتلایان به کرونا در ایالت اوکیناوا در ژاپن و با توجه به بالا بودن تعداد مبتلایان به این ویروس در میان نظامیان آمریکایی مستقر در این منطقه، «دِنی تاماکی» فرماندار این ایالت امروز هشدار وضعیت قرمز را اعلام کرد.

فرماندار اوکیناوا براساس آمار رسمی منتشر شده از پایگاه‌های نظامی این ایالت وضعیت قرمز میان نظامیان آمریکا را ارزیابی کرده و با اشاره به آنکه ظرفیت بیمارستان‌های اوکیناوا پر شده است، افزود: «افزایش مبتلایان به کرونا را شاهد هستیم و بنابراین هشدار وضعیت قرمز را اعلام می‌کنیم.»

این فرماندار در ادامه از شهروندانش خواست تا از مسافرت‌های غیرضروری و گشت‌زنی اجتناب کنند تا از وضعیت هشدار جان سالم به در ببرند.

اوکیناوا که قطب گردشگری ژاپن نیز به شمار می‌رود تنها در روز جمعه از ۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده و مبتلایان کل را ۳۹۵ نفر اعلام کرده است. در این میان، ۲۴۸ نفر از مبتلایان را نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی این کشور تشکیل داده‌اند.

ماه گذشته نیز اخباری مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پایگاه نظامی آمریکا در ژاپن منتشر شد که از خشم مقامات محلی خبر می‌داد. آن‌ها از ابتلای ۳۶ نفر دیگر به ویروس کرونا در کمپ هانسون در اوکیناوای ژاپن خبر داده و گفته بودند مجموع تعداد مبتلایان به این بیماری در پایگاه‌های نظامی آمریکا در این جزیره به ۱۳۶ نفر رسیده است.

در آن زمان روزنامه آساهی ژاپن با اعلام این خبر نوشت بالاترین سطح هشدار به این معناست که کرونا به احتمال زیاد در حال گسترش است.

همچنین منابع رسانه‌ای در ژاپن اعلام کردند در پی افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در توکیو، پایتخت ژاپن، دولت این کشور روز چهارشنبه سطح هشدار همه‌گیری ویروس کرونا را تا بالاترین حد خود افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار