آنکارا: گفت‌و‌گوی میان ترکیه و یونان به زودی آغاز می‌شود

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد مذاکرات دوجانبه درباره اختلافات مرزی با یونان، به زودی آغاز خواهد شد و تاکید کرد که آنکارا به دنبال حل و فصل مشکلات مرزی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در روز جمعه اعلام کرد که قرار است به زودی دیدار‌هایی بین سران  آنکارا و آتن در خصوص ترسم دقیق مرز دریایی بین دو کشور برگزار شود.

وزیر دفاع ترکیه که در آدنا به سر می‌برد، در میان فرماندهان نظامی خود تاکید کرد که آنکارا به دنبال حل و فصل مشکلات مرزی است. وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که آنکارا از حقوق دریایی خود در دریای اژه و شرق مدیترانه صرف نظر نخواهد کرد و از قدرت کافی برای کسب حقوق خود بهره‌مند است.

در حالی که پیش از این رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که از حقوق دریایی کشورش کوتاه نمی‌آید، سخنگوی دولت یونان هم در پاسخ، تاکید کرده بود که ادامه مذاکرات در سایه تهدید معنایی ندارد.

یونان پیش از این، ترکیه را به پیگیری تفکرات توسعه‌طلبانه و احیای امپراتوری عثمانی متهم کرده بود. مقامات یونانی همچنین در دیدار با وزیر خارجه آلمان از اتحادیه اروپا خواسته بودند تا در برابر تعرضات دریایی ترکیه اقدامی انجام داده و آنکارا را تحت تحریم قرار دهد.

موضوع مرز دریایی، نحوه تقسیم منابع گازی دریای مدیترانه و همچنین موضوع اقلیت‌ها در قبرس، از جمله مسائل مهمی است که موجب اختلاف بین دو کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار