آتن آتش‌زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در یونان را محکوم کرد

وزارت خارجه یونان طی بیانیه‌ای آتش‌زدن پرچم ترکیه طی تظاهرات در این کشور علیه افتتاح مسجد ایا صوفیه در استانبول را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، یونان روز شنبه سوزاندن پرچم ترکیه در پی اعتراضات در آتن علیه افتتاح مسجد ایا صوفیه در استانبول ترکیه را محکوم کرد.

در تظاهراتی که در شهر تسالونیکی و یک روز قبل برگزاری اولین نماز جماعت در مسجد ایا صوفیه انجام شد، معترضان پرچم ترکیه را به آتش کشاندند. تنش‌های ترکیه و یونان در پی افتتاح مسجد ایا صوفیه طی رزوهای اخیر افزایش یافته است.

وزارت خارجه یونان طی پیامی در حساب توییتری خود نوشت: «قطعا هر اقدامی را که موجب توهین به نماد ملی هر کشوری شود، محکوم می‌کنیم».

بیانیه وزارت خارجه یونان پس از آن منتشر شد که آنکارا مقامات آتن را به گرایش تمایلات ضداسلامی متهم کردند. حامی اکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای کتبی و در اعتراض به یونان اعلام کرد: «ما اظهارات خصمانه‌ای را که اعضای دولت و پارلمان یونان انجام داده‌اند را عامل تحریک افکار عمومی و سوزانده شدن پرچم خود در تسالونیکی می‌دانیم».

در تاریخ ۱۰ ژوئیه، دادگاهی در ترکیه حکم قبلی در خصوص ایا صوفیه که آن را تبدیل به موزه کرده بود، باطل کرد. مسجد ایا صوفیه همچنین جزو مناطق برتر توریستی ترکیه به شمار می‌رود و سالانه تعداد زیادی از بازدید‌کنندگان داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار