رعایت اصول بهداشتی برای ذبح دام در ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان، بر رعایت اصول بهداشتی قبل و بعد از ذبح دام‌های قربانی در ریگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن دهقانیان،مدیر شبکه دامپزشکی ریگان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه ذی الحجه و عید سعید قربان گفت: با توجه به اینکه امسال عید سعید قربان با ایام شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی ضروری است زیرا تجمع مردم در محل‌های عرضه دام و کشتار غیر مجاز دام در این مکان‌ها می‌تواند مخاطرات بهداشتی زیادی در پی داشته باشد.

او ابراز کرد: انتقال بیماری کرونا از طریق آلودگی ثانویه گوشت و یا بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب کریمه کنگو در ذبح دام ها ممکن است رخ دهد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان عنوان کرد: لذا از همشهریان تقاضا می‌شود ضمن رعایت کامل اصول بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک از کشتار دام در محل عرضه دام و معابر عمومی جدا خودداری کنند.

دهقانیان بیان داشت: همچنین افرادی که به ذبح دام اقدام می کنند از وسایل محافظت کننده شخصی مانند دستکش، ماسک، عینک، چکمه، لباس مناسب استفاده  و ابزار‌های مورد استفاده از قبیل چاقو و ساطور و... را ضد عفونی کنند.

او تصریح کرد : علاوه بر این به منظور از بین رفتن عوامل بیماری زا گوشت دام ذبح شده را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (۴ درجه سانتیگراد) نگهداری و سپس استفاده کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان ابراز کرد: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی در روز عید سعید قربان بازرسان بهداشتی اداره در قالب دو گروه (ثابت و سیار) از ساعت ۷صبح لغایت ۱۳ بر سلامت دام‌های قربانی و رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار در محل‌های عرضه دام نظارت دارند.

دهقانیان افزود: همچنین شماره تلفن ۴۴۳۶۰۲۰۹-۰۳۴ جهت طرح سوالات و یا گزارش موارد تخلف آماده پاسخگویی به همشهریان گرامی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار