فعالیت پست برق استراتژیک نیروگاه سد کارون ۳

معاون بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ گفت: نیروگاه دارای پست برق استراتژیک است که با ۷ خط ارتباطی شبکه ۴۰۰ کیلوات را پوشش می‌دهد.

صادق فیضی معاون بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پست برق استراتژیک در نیروگاه سد کارون فعال است که با ۷ خط ارتباطی شبکه ۴۰۰ کیلوات را پوشش می‌دهد که تقریبا پخش بار جنوب غرب و مرکز کشور را برعهده دارد.

او بیان داشت: از قابلیت‌های منحصر به فرد سد کارون ۳ می‌توان به کمترین خروج اضطراری و اطمینان بالای این نیروگاه اشاره کرد و یکی از از قابلیت‌های مهم و کمک کننده به شرایط شبکه برق کشور کنترل فرکانس نیروگاه است که اگر به هر دلیلی توازن بین تولید و مصرف بهم بخورد شرایط دینمیکی فرکانس متغیر باشد نیروگاه با کاهش و یا افزایش مقادی توان در تنظیم برق کشور نقش حیاتی را ایفا کند.

فیضی افزود: از فعالیت نیروگاه در شرایط پیک برق کشور می‌توان به تولید روزانه ۲۰ هزار مگاوات است که بسیار خوب بوده و برقرسانی به کشور را انجام می‌دهد.

معاون بهره برداری سد ونیروگاه کارون ۳ تصریح کرد: هدف از پروژه سد نیروگاه کارون ۳ کنترل سیلاب‌های محلی و منطقه‌ای و کمک به تولید انرژی برق آبی کشور به میزان ۴ گیگابات ساعت است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سدکارون3 ، شبکه برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.