علت غرق شدن گوسفندان در رودخانه سد کارون ۳ بخش سوسن چه بود؟

بخشدار سوسن از توابع ایذه علت غرق شدن ۲۰ رأس گوسفند در رودخانه سد کارون ۳ را باز شدن دریچه‌های این سد عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سعید الماسی بخشدار سوسن از توابع ایذه با اشاره به غرق شدن ۲۰ راس گوسفند در رودخانه سد کارون ۳ گفت: گوسفند ان در حوالی روستای جواد سعیدی سوسن به قصد خوردن آب به بستر رودخانه کارون رفته بودند که با باز شدن دریچه سد، غرق شدند.

او اظهار داشت: نبود برنامه‌ریزی از سوی مسئولان سد کارون ۳ باعث شد دریچه‌های این سد در ساعات متغیر باز شود و این امر موجب بالا آمدن بیش از ۸ تا ۱۰ متر سطح آب در کمتر از چند دقیقه شد.

الماسی با بیان اینکه این تعداد گوسفند همه دارایی یک چوپان بودند که با بالا آمدن سطح آب در بستر رودخانه در کارون غرق و تلف شدند، تصریح کرد: شیوه مدیریت باز کردن دریچه‌های سد کارون ۳ عامل این اتفاق تلخ است و روستائیان حاشیه کارون در مقطع سوسن در سالیان اخیر بسیار از این وضعیت ضربه خورده‌اند و تلاش ما نیز به جایی نرسیده است.

بخشدار سوسن ایذه با اشاره به اینکه سطح آب پس از باز شدن دریچه‌ها به حدی بالا می‌آید که اگر در حال شنا کردن یا عبور از کارون باشد غرق خواهد شد و جان خود را از دست خواهد داد، بیان داشت: اگر مسئولان این سد در ساعات مشخص دریچه‌ها را باز کرده و قبل از آن نیز آژیر‌های هشدار را به صدا در آورند شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود.

سوسن یکی از بخش‌های سه‌گانه شهرستان ایذه است که مرکز آن در فاصله ۴۰ کیلومتری ایذه قرار دارد، رودخانه کارون از وسط این بخش عبور می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.