ادعای نیروی دریایی آمریکا: رزمایش‌های ایران در خلیج فارس غیر مسئولانه است!

نیروی دریایی آمریکا مدعی شد رزمایش‌های ایران در خلیج فارس اقدامی غیر مسئولانه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا در ادامه اتهام پراکنی‌های مقامات واشنگتن علیه کشورمان گفت: رزمایش‌های ایران در خلیج (فارس) اقدامی بی باکانه و غیرمسئولانه به شمار می‌رود.

ربکا ربریچ، سخنگوی ناوگان پنجم مستقر نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین در واکنش به این رزمایش و انتقال ماکت ناوهواپیمابر آمریکا به خلیج فارس گفته بود: ما نمی‌توانیم درباره آن‌چه که ایران امیدوار است با ساختن این ماکت به دست بیاورد صحبت کنیم و یا چه ارزش تاکتیکی را می‌خواهد با استفاده از چنین ماکتی در یک تمرین یا سناریوی تمرینی-تهاجمی به دست بیاورند.

او ادامه داد: ما به توانایی نیرو‌های دریایی خود برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید دریایی اطمینان داریم.

او همچنین تأکید کرده بود: ما به دنبال درگیری نیستیم؛ اما آماده دفاع از نیرو‌ها و منافع آمریکا از تهدید‌های دریایی در منطقه هستیم.

در جریان برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های موشکی و شناور‌های تندرو با اجرای آتش به وسیله راکت‌انداز‌ها و موشک‌های کروز و همچنین بالگرد‌های نیروی دریایی، مقابله با ناو آمریکایی را تمرین کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اونوقت فروختن سلاح به عربستان و تایوان و اسرائیل و ساخت القائده و طالبان و داعش و ایجاد جنگ در لیبی و افغانتسان و عراق و لبنان و سوریه و یمن و فلسطین و ایجاد تنس با چین و ایران و روسیه و سوریه و کره شمالی و ایران و دخالت در دارایی های کشور های مختلف مثل خلیج عربی نامیدن خلیج فارس و دزدیدن حق مالکیت دریای چین که اسم چین روشه تلاش برای
تغییر نظام هایی که باب میلت نیس مثل ونزوئلا و ایران و چین و عراق و سوریه و تلاش برای تصرف تنگه باب المندب توسط عربستان و و و و و ......
اینا مسئولانه بنظر میاد؟
چرا همه دنیا بدن فقط آمریکا خوبه؟؟
آخرین اخبار