رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد:

توصیه‌هایی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان

گویا گفت: با توجه به نزدیکی عید قربان مردم از خرید دام زنده یا گوشتی که خارج از نظارت شبکه دامپزشکی عرضه می‌شوند، خودداری کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مردم ذبح دام را صرفا در کشتارگاه‌ها تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام دهند و به هیچ عنوان دام را در منازل و معابر عمومی ذبح نکنند، افزود: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند. همچنین ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کرده و خونابه‌ها را نیز از طریق بهداشتی دفع کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه مردم دام زنده را از میادین عرضه مجاز دام تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنند، گفت: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود، جگر و سایر امعا و احشای دام پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد، مصرف شود.

گویا در پایان تاکید کرد: مردم به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری کرونا و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، این توصیه‌های بهداشتی را در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور نیز اعلام کرده و از آنان خواسته است موارد بهداشتی را با هماهنگی ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها اجرا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار