راهکار سازمان سنجش برای رفع مشکل ویرایش حوزه‌های امتحانی کنکور دکتری

با آغاز فرآیند توزیع کارت کنکور دکتری برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن تغییر حوزه داده‌اند که سازمان سنجش راهکاری را برای حل این مشکل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تقویم زمانی  اولیه آزمون‌های سراسری وزارت علوم که سازمان سنجش آموزش کشور  متولی برگزاری آن است مقرر بود کنکور دکتری ناپیوسته(PHD) سال ۱۳۹۹ در روز پنج شنبه مورخ ۹ اسفند ماه برگزار شود که در ابتدای اسفند ماه خبر شیوع ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت رسما اعلام شد. 

با شیوع ویروس کرونا و نگرانی درباره به خطر افتادن سلامت داوطلبان کنکور این آزمون به تعویق افتاد. همزمان با این تعویق دانشگاه‌ها هم تعطیل شد و آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا کرد. 

 در ابتدا شاید هیچ کس گمان نمی‌کرد که تعویق ها و آموزش‌های مجازی تا این حد ادامه پیدا کند با این وجود ادامه دار شدن این شرایط باعث شد که دانشجویان داوطلب کنکور دکتری که حوزه‌های امتحانی را در شهر محل تحصیل خود انتخاب کرده بودند به مشکل تردد و اقامت برخورد کنند. 

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با حال این داوطلبان در دو مرحله در اردیبهشت ماه و خرداد ماه امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی و تغییر حوزه را برای کلیه داوطلبان فراهم کرد تا اگر داوطلبی تمایل به تغییر حوزه امتحانی دارد مبادرت به ویرایش اطلاعات و تغییر حوزه امتحانی کند. 

بعد از کش و قوس‌های فراوان نهایتا بر اساس تصمیم وزارت بهداشت تاریخ برگزاری کنکورهای سراسری  از جمله دکتری مشخص شد و بر این اساس کنکور دکتری پنج شنبه این هفته ۹ مرداد ماه در ۱۴۳ حوزه امتحانی و در ۳۱ استان کشور با رعایت تمهیدات بهداشتی لازم برگزار می‌شود. 

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری از  دوشنبه ۶ مرداد ماه خبر داد و گفت: داوطلبان کنکور دکتری برای دریافت کارت ورود به جلسه از ۶ مرداد تا چهارشنبه  ۸ مرداد ماه یک روز مانده به برگزاری کنکور مهلت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. 

 اعمال نشدن ویرایش حوزه های امتحانی

با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برخی از داوطلبان خبر از اعمال نشدن ویرایش حوزه امتحانی داده‌اند. این داوطلبان اظهار کرده‌اند هنگام ویرایش کارت، پیامک تغییر حوزه نیز برایشان ارسال شده است.

حال با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا و البته نیمه تعطیل بودن دانشگاه‌ها و بسته بودن خوابگاه‌ها، در حالی که کمتر از سه روز تا کنکور دکتری باقی مانده، این داوطلبان سردرگم مانده‌اند که چگونه در جلسه کنکور شرکت کنند. 

داوطلبان به باجه های رفع نقص مراجعه کنند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به پدید آمدن این مشکل برای داوطلبان دکتری و اعمال نشدن تغییر حوزه و ویرایش اطلاعات در فرصت مجدد در نظر گرفته شده توسط خود سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: اگر حوزه امتحانی تغییر کرده بود در کارت ورود به جلسه داوطلبان اعمال می‌شد.

زرین آمیزی در ادامه تاکید کرد: غیر ممکن است داوطلبی درخواست تغییر حوزه داده باشد، سازمان سنجش موافقت کرده باشد و هم اکنون در کارت ورود به جلسه اعمال نشده باشد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: کسانی که تقاضای تغییر حوزه دارند می توانند ۷ مرداد سه شنبه و ۸ مرداد چهارشنبه به باجه‌های رفع نقص در شهر محل آزمون مراجعه کنند. 

او در ادامه بیان کرد: متناسب با تعداد جابجایی‌ها تصمیم گرفته می‌شود که آیا جابجایی‌های جدید حوزه امکان پذیر خواهد بود یا خیر. 

زرین آمیزی در ادامه با بیان اینکه در طی همین دو روز نتیجه تغییر حوزه به داوطلبان اعلام می‌شود، افزود: هر گونه درخواست داوطلب برای تغییر حوزه که در گذشته به سازمان داده شده باشد هم اکنون در کارت‌های ورود به جلسه اعمال شده است مگر اینکه داوطلبی حالا بخواهد تقاضای تغییر حوزه بدهد.


بیشتر بخوانید


او در پایان بیان کرد: این داوطلبان که هم اکنون درخواست تغییر حوزه دارند با توجه به اینکه فرآیند کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ آغاز شده باید به باجه‌های رفع نقص که آدرس آن‌ها در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است مراجعه کنند و بسته به تعداد داوطلب درخواست آنها بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب کنکور دکتری
۱۴:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
من تغییر دادم محل رو همون دفعه اول و اس ام اس تاییدش هم گرفتم اما برای کارت ورود به جلسه که رجوع کردم دیدم همون محل اولیه نوشته شده. حوزه عای رفع نقص هم کجاست دقیقا؟ من که به دور از شهر دارم توی روستا زندگی میکنم کجا باید میرفتم؟؟؟؟ چنین دفتری تو شهرستان ما که نیست...
سخنگوی سازمان سنجش چون نمیخواد مسئولیتی رو قبول کنه میگه اصلا چنین چیزی نبوده. بازم خوبه نگفتن اصلا کنکور دکتری چیه؟
یکسال از عمر منو بخاطر این هدر دادن. مرسی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۹:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
هر بلایی سر داوطلبان کنکور دکترا بیوفتع سر بقیه داوطلبان کنکور سراسری / ارشد هم میوفته فقط امیدوارم کسی جونش رو از دست نده
Poland
فاطمه
۱۶:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
توروخدا تکلیف کنکور سراسریو مشخص کنید ،یا همین ۳۱ مرداد یا کلا لغو کنین ،ی وقت دوباره تعویق نندازید ،بابا ب فکره ماهایی که دوسال پشته کنکوریم باشین که دیگه نفسمون بند اومده نمیککککشیم،دوازدهمیا برفرض امسال کنکور هم ندن بره ساله دیگه طوریشون نمیشه ولی کسایی که دوسال پشته کنکورن یا بیش تر بخدا نمیککککشن ،کلی مریضی گرفتم خودم همش زیره سرمو تو دکترم از حجم سختیایی که کشیدم و استرسایی که واسه کنکور تحمل کردم حالا که رسیده ب اخرش میخام تموم شه راحت شم ،این شده وضع،بخدا اگه کنکور مثلا دوباره تعویق بیفته بره ی ماه یا دوماه دیگه من خودکشی میکنم ...
Iran (Islamic Republic of)
موش آزمایشگاهی وزارت بهداشت
۱۲:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
تعویق تمام کنکورها#ماداوطلبین دکتری موش آزمایشگاهی نیستیم#
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام توروخدا فکر ویرایش حوزه امتحانی ارشد هم باشید من الان باید از شهرمیانه بیام رباط کریم.کرونا اوضاعی واسمون درست کرد بخدا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام توروخدا فکر ویرایش حوزه امتحانی ارشد هم باشید من الان باید از شهرمیانه بیام رباط کریم.کرونا اوضاعی واسمون درست کرد بخدا
Iran (Islamic Republic of)
asd
۱۱:۲۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بچه های دکترا موش آزمایشگاهی شدن.من که شرکت نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۰:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
لطفا اینقدر نگین تاریخ کنکور عوض کنین یکم بحال اون کنکوریهای بیچاره دلتون بسوزه که همش تواسترس تعویق کنکورن. باچه حالی درس بخونن
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۰:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
چطور درس بخونیم
Iran (Islamic Republic of)
کامجو
۰۹:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش سایر بخشهای دولتی مانند مافیای کنکور پشت کار داشتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
عالی ترین نظر قرن راحب کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
داوطلبان دكتري موش ازمايشكاهين!! خود حريرچي ميكه تجمع ده نفر ممنوع ولي كنكور با اجتماعات هزار نفري اون هم به مدت ٤ ساعت !!! والا جون مردم ارزشمندتر از جون امثال شماست دولت نااميدكننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
وقتي دانشكاها عملا از بهمن ماه براي ورودي هاي جديد ميخواد تصميم بكيره ، وقتي سال ديكه سال تحصيليشونه چه اصراري به برگزاري كنكور توي اين شرايط قرمز ؟؟؟ در فضاي بسته انتقال بيشتره چرا خودشون رو زدن به خريت؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
چرا ساعت 11 و 45 دقیقه شب همچین خبر مهمی رو میذارید؟ حالتون خوبه ؟؟!
Netherlands
علی
۰۲:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
من و بسیاری از دوستان در اردیبهشت تغییر حوزه را اعمال کردیم. اما در کارت صادر شده تغییر نکرده. خیلی عجیبه که با حجم اعتراضاتی که در فضای مجازی هست اینقدر با صراحت میگویند امکان ندارد کسی تغییر داده و اعمال نشده باشه
Belgium
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
ویرایش نمی خواهیم. لطفا کنکور دکتری را به تعویق بیاندازید. ‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعا ممنون ک پیگیری کردین ولی ما تغییر دادیم حتی پرینت و مدارک لازم تغیراتی رو ک انجام دادیم داریم ولی متاسفانه همون حوزه انتخابی قبلی در کارت ورود به جلسه اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
من هم خودم هم دوستم این مشکلو داشتیم ک تغییر زدیم ثبت شد پرینتشم داریم ولی الان دیدیم ک حوزه امتحانی همون قبلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
این عکسی که گذاشتین آزمون چیه همه ماسک زدن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
من که دیگه رد دادم
آخرین اخبار