در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برخی بانک‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت خوابگاه را متوقف کرده اند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیر کبیر گفت: برخی بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را متوقف کرده اند.

سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساخت خوابگاه‌های جدید اظهار کرد: یک مصوبه برای ساخت خوابگاه‌ها از سوی شورای تامین به دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویی، بخشی از اعتبارات را برای ساخت خوابگاه‌ها پرداخت خواهد کرد که دانشگاه‌ها از نظر پرداخت سود تحت فشار قرار نگیرند و در گذشته نیز این اتفاق چندین بار رخ داده است، اما برخی دانشگاه‌ها در پرداخت سود تاخیر داشته اند؛ به همین علت برخی بانک‌های عامل، پرداخت این تسهیلات را متوقف کرده اند.

خرسندی افزود: مصوبه جدیدی از بانک مرکزی با عنوان ادامه‌ی پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است که بانک‌ها به علت تاخیر‌های قبلی دانشگاه‌ها در پرداخت سود، پرداخت تسهیلات بعدی را متوقف نکنند؛ همچنین معاون حقوقی وزارت علوم، اخیرا پیرو این موضوع، نامه‌ای به بانک‌ها فرستاده است که پرداخت تسهیلات ادامه پیدا کند و دانشگاه‌ها در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: از نظر حقوقی، ابلاغیه‌ی ادامه پرداخت تسهیلات بانکی صادر شده است، اما در حال حاضر برخی بانک‌ها به علت تاخیر در پرداخت سود‌های قبلی دانشگاه‌ها از این رویه پیروی نمی‌کنند و تسهیلات جدیدی به دانشگاه‌ها نمی‌دهند.

خرسندی درباره افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه امیر کبیر گفت: در حال حاضر ۵ خوابگاه با تعداد ۹۱ واحد در دانشگاه امیر کبیر به متاهلان اختصاص داده شده است، اما تعداد این خوابگاه‌ها، بسیار کم است و از آن جایی که امکانات جدید مالی نداریم از ساخت خوابگاه‌های جدید متاهلی معاف هستیم و این موضوع به عنوان یک مانع اصلی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در صورت کمک خیرین، دریافت امکانات مادی و در اختیار گذاشتن زمین به دانشگاه، می‌توانیم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی جدید اقدام کنیم؛ هرچند با توجه به اینکه در بودجه امسال، تسهیلاتی برای اعطای وام به منظور ساخت خوابگاه‌های متاهلی در نظرگرفته شده‌است، اما برای خرید زمین از دادن وام معاف خواهند بود و این به معنای آن است که اگر دانشگاهی زمینی در اختیار خود داشته باشد، می‌تواند برای احداث خوابگاه‌های متاهلی از تسهیلات بانک‌ها استفاده کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر افزود: دانشگاه امیر کبیر در جست‌و‌جوی قرار دادن زمین در اختیار خود برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی است و تاکنون هیچ زمین مناسبی از نظر راحتی رفت و آمد به دانشگاه پیدا نکرده ایم؛ در صورت پیدا کردن زمین نیز نیازمند کمک خیرین برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی هستیم.

خرسندی با اشاره به تعمیرات خوابگاه‌های فرسوده دانشگاه امیر کبیر اظهار کرد: تابستان امسال به تعمیر ۲ عدد خوابگاه اقدام کرده ایم و قصد داریم این خوابگاه‌ها را از رده ۴ به رده ۲ با ظرفیت ۱۵۰ نفر ارتقا دهیم؛ این خوابگاه‌ها مختص دانشجویان مقطع دکتری است که حدود یک و نیم میلیارد تومان به اعتبار نیاز دارد و امیدواریم تا پایان شهریور تکمیل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار