رئیس سابق موساد گرم‌ترشدن روابط ایران و چین را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی دانست

«دنی یاتوم» در بیانیه‌ای توافق پکن-تهران را زمینه‌ای برای تقویت اقتصاد ایران و تهدیدی برای رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دنی یاتوم» رئیس سابق موساد (تشکیلات جاسوسی رژیم صهیونیستی) امروز در بیانیه خود درباره توافق چین-ایران هشدار داد.

به تازگی دولت ایران خبر رسمی توافقنامه‌ای با چین را منتشر کرده است. این سند با عنوان رسمی «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» به ثبت رسیده و حوزه‌های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و دیگر بخش‌ها را شامل می‌شود.

اکنون یاتوم در صحبت‌های خود با اشاره به توافقی که میان پکن و تهران صورت گرفته است می‌گوید: «پیش از این چین توانسته است تا در آفریقا پروژه‌ها چندمیلیارد دلاری زیرساختی داشته باشد و در حال حاضر همین روش را در خاورمیانه اتخاذ کرده است.»

رئیس سابق موساد در ادامه صحبت‌هایش افزود: «هدف چین به سادگی مشخص است و آن چیزی جز نزدیکی به مدیترانه و اتحادیه اروپا نیست.»

او سپس درباره این توافق هشداد داد و گفت این همکاری برای رژیم صهیونیستی مشکل‌ساز خواهد بود، زیرا پایه‌های اقتصاد ایران تقویت شده و پایه‌های رژیم اشغالگر را به لرزه درخواهد آورد.

یاتوم در ادامه برای توضیح بیشتر هشدارش گفت: «چین به ایران پول سرازیر می‌کند و این باعث رونق بیشتر اقتصادی ایران خواهد شد. سپس ایران سرمایه خود را برای سازمان‌های تهدید کننده دولت یهود مانند حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین به کار خواهد گرفت.»

در ادامه او با هشدار به اینکه ایران برای آنان دشمنی اصلی و همیشگی است گفت: «این کشور و متحدانش را در نظر داریم و نخواهیم گذاشت به مرز‌های ما نزدیک شوند و تأثیری بر منطقه ما داشته باشند.»

رئیس سابق موساد در ادامه تاکید بر فشار هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی بر چین داشت و گفت باید اطمینان حاصل کنند تا این توافق خطری برای این رژیم نداشته باشد و افزود: «می‌دانم این توافق نهایی شده است و تغییرپذیر نیست، اما از طرفی اسرائیل نیز رابطه‌ای دوستانه با چین دارد و می‌تواند به مقامات آن نزدیک شده و از آنان بخواهد تا مطمئن شوند منافع ما محفوظ است. در آخر سوالی که مطرح است این است که آیا چین منافع و راهبرد خود را دنبال خواهد کرد و درخواست اسرائیل را می‌پذیرد یا خیر؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار