زخمی شدن ۶۰ افسر پلیس و بازداشت ۴۷ معترض در سیاتل

در پی درگیری میان معترضان به نژادپرستی و نیرو‌های امنیتی در سیاتل، ۶۰ افسر پلیس زخمی و ۴۷ معترض بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با ادامه اعتراضات به بی عدالتی و خشونت پلیس در سیاتل، دست کم ۶۰ افسر پلیس فدرال در جریان ناآرامی‌ها زخمی شدند.

پلیس سیاتل اعلام کرد: «در مجموع ۵۹ افسر پلیس فدرال طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان اعتراضات زخمی شده اند که یک مورد بر اثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شد. این جراحات شامل ساییدگی، کبودی، و یک مورد پارگی منیسک است.»

همچنین طبق بیانیه پلیس سیاتل شمار افرادی که به اتهام حمله به پلیس بازداشت شده اند به ۴۷ تن افزایش یافته است.

گفته می‌شود در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در سیاتل، پلیس به افرادی که در منطقه شرقی شهر حضور داشتند، حمله کرد. پلیس برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شد و مردم خشمگین نیز در واکنش به خشونت پلیس بخش‌هایی از شهر از جمله ساختمان نیمه کاره بازداشتگاه نوجوانان را به آتش کشیدند.

بیشتر مردم سیاتل از استقرار نیرو‌های فدرال در شهر‌ها و ایالت همجوار پورتلند و اورگن که در آنجا با خشونت بسیار با مردم رفتار کرده‌اند عصبانی بودند. تاکتیک‌های جنگی که نیرو‌های فدرال برای سرکوب اعتراضات به کار می‌برند سبب خشم مقامات محلی و مردم شده است. به اعتقاد آن‌ها این نیرو‌ها خشونت زیادی نشان می‌دهند و در مقابل مردم رحمی ندارند.

به دنبال کشته شدن جورج فلوید، جوان سیاه پوست آمریکایی، به دست پلیس مینیاپولیس موجی از اعتراضات در سراسر ایالت‌های آمریکا و پس از آن در چندین کشور دنیا به راه افتاد. معترضان نسبت به بی‌عدالتی و نژادپرستی نظام‌مند که بر سراسر جهان حاکم است شکایت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
اينهمه پليس با اونهمه زره و كلاهخود چه جوري زخمي شدن
آخرین اخبار