انتشار فراخوان اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس

فراخوان اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزار‌ی اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان "مشق دلدادگی" خبر داد و گفت: سوگواره به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

او افزود: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با سیره، فضائل وصفات بارز امام حسین (ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در سطوح مختلف جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر با حماسه‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی مرتبط با عاشورا و دفاع مقدس و ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.


بیشتر بخوانید


رمضانی به بخش‌های اصلی سوگواره ازجمله حماسه آفرینی امام حسین (ع) و یاران باوفایشان، ابعاد شخصیت، زندگی، شجاعت، دلاوری و ولایت پذیری شهدای کربلا، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جنگ نرم اشاره کرد و بیان کرد: بخش ویژه سوگواره، شخصیت و مکتب شهید سردار سلیمانی و بخش جنبی اهمیت نماز و نماز جماعت در دین مبین اسلام است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که از هر شاعر حداکثر ۵ قطعه شعر پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: شرکت برای عموم علاقه‌مندان و تمامی سنین آزاد است.

او با تاکید بر این که علاقه‌مندان تا ۱۰ شهریورماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: اشعار برگزیده در کتابی چاپ و به منتخبین اهدا می‌شود.

با توجه به شرایط موجود کشور (بیماری کرونا) احتمال برگزاری اختتامیه سوگواره بصورت مجازی وجود دارد.

داوری آثار ۱۸ شهریور و اختتامیه ۲۷ شهریور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.