پلوسی: ترامپ میلیارد‌ها دلار سود را به جیب شرکت‌های دارویی واریز کرد

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های درمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است دستورات اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به جای آنکه باعث کاهش قیمت دارو شود، میلیارد‌ها دلار سود را به جیب شرکت‌های دارویی واریز کرده است.

پلوسی در اظهارات خود دستورات اجرایی ترامپ را به سود شرکت دارویی «بیگ فارما» عنوان کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از دستورات اجرایی که ترامپ امضا کرده بود، وی را متهم کرد که در بخش صنعت داروسازی کاملا خودسرانه عمل کرده است و پیشنهادات او باعث شده افرادی که حتی حق بیمه بالاتری پرداخت کرده اند، برای درمان از جیب خود هزینه کنند.

سالمندان و افراد معلول از جمله گروه‌هایی هستند که به رغم پرداخت حق بیمه بالاتر، بیشتر از تبعات سیاست‌های ترامپ آسیب می‌بینند.

پیش از این، ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها اعلام کرد که معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، ۷۷۵ میلیارد دلار برای مراقبت از کودکان، سالمندان و معلولان اختصاص دهد. بایدن می‌خواهد بودجه بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ توزیع شود تا بودجه لازم برای مراقبت از کودکان، سالمندان و همچنین مراقبت طولانی مدت از معلولین فراهم شود. ستاد انتخاباتی بایدن گفته است که این طرح امکان ایجاد حدود ۱۵۰ هزار شغل را فراهم می‌کند. بعلاوه، بایدن قول داده که قانون منشور حقوق کارگران داخلی را امضا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نه خبري ام از دواي كرونا شد نه واكسنش
آخرین اخبار