امام جمعه بوشهر تعرض جنگنده‌های متجاوز آمریکایی را به هواپیمای ایران محکوم کرد

امام جمعه بوشهر، تعرض جنگنده‌های متجاوز آمریکایی را به هواپیمای مسافربری ایران که منجر به مجروح شدن تعدادی از مسافران شد، محکوم کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود که بعدازظهر امروز منتشر شد، نوشت: تعرض جنگنده‌های متجاوز آمریکایی را به هواپیمای مسافربری ایران که منجر به مجروح شدن تعدادی از مسافران شد، محکوم، و وجدان تمام نهاد‌های حقوق بشری و مراکز نظارتی را به قوانین هوانوردی جلب می‌کنم.

او سپس، ذی الحجه را ماه توحید و عبادت، بندگی و ولایت، ماه کمال ایمان به خدا محوری در تمامی شئون زندگی و ماهی پر از برکت و رحمت و معرفت و عرفان دانست و ابراز امیدواری کرد: خداوند به همگان توفیق عبادت مرحمت کند و بار دیگر مراسم آسمانی حج با برطرف شدن بیماری کرونا و دیگر موانع برگزار شود.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، حیات آن امام را سرآغاز احیای اسلام راستین در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام عنوان کرد.

صفایی بوشهری سپس از مردم استان بوشهر خواست با رعایت توصیه‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا، در نهادینه کردن فرهنگ بهداشت فردی و اجتماعی بکوشند و از کارکنان بهداشت و درمان و همه خدمتگزاران همیار به ویژه طلاب جهادی که در خدمت بیماران کرونایی هستند تشکر کرد.

او ، حل کردن گرفتاری‌ها و مواسات را یکی از آموزه‌های ادیان الهی به ویژه دین اسلام برشمرد و تاکید کرد: با قدردانی از همه نهاد‌ها و افرادی که در اجرای طرح مواسات در نوبت‌های قبل شرکت فعال داشتند، به همگان توصیه می‌کنم در دور جدید کمک‌های مومنانه و مواسات که با نام «مواسات علوی و کمک‌های مومنانه» مزین شده است و در دهه امامت و ولایت از عیدقربان تا عید غدیر اجرا می‌شود شرکت کنند و به کمک مستمندان و آسیب دیدگان اقتصادی بیماری کرونا بشتابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه،  عنوان کرد: نماز جمعه آثار و برکات عبادی - سیاسی و اجتماعی بسیار دارد و در متون فاخر دین به آن سفارش بسیار شده است. امیدوارم هر چه زودتر توفیق مجدد برگزاری این عبادت مهم الهی با برطرف شدن بیماری کرونا برای همگان حاصل شود.

صفایی بوشهری، با تبریک روز عرفه و عید قربان مردم را به دعا و تضرع به درگاه خداوند متعال برای اعتلای اسلام و مسلمین و برطرف شدن گرفتاری‌ها به ویژه برطرف شدن بیماری کرونا دعوت کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.