وضعیت «بحران کرونایی» شهرستان‌های سمنان در صورت عدم مشارکت مردم

از زمانی که میزبان مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا در کشور شده‌ایم؛ حدوداً پنج ماه می‌گذرد؛ ویروسی که نه فقیر و غنی می‌شناسد و نه کوچک و بزرگ و می‌تازد و بی‌رحمانه جان می‌ستاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  ویروس کرونا در کمین نشسته است و حالا پس از گذشت چندین ماه میزبانی دیگر همه می‌دانیم که هر چه برخوردمان بی‌خیال‌تر و بی‌تفاوت‌تر با این مهمان باشد؛ روی این مهمان بیشتر می‌شود و ممکن است امروز که درب خانه همسایه‌مان را زده است؛ فردا مهمان خودمان شود؛ پس باید مراقب خودمان و خانواده‌مان باشیم و لازمه این مراقبت نیز خیلی سخت نیست.

اگر همه افراد جامعه با یکدیگر متحد شوند و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به توصیه‌های بهداشتی گوی سبقت را از همدیگر بربایند؛ هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس و جانی راحت می‌شویم و، اما اگر خودمان را به بی‌خیالی بزنیم؛ حالا حالا‌ها باید در دامان این ویروس خطرناک دیگر میزبان نه بلکه مهمان باشیم و با او دست‌وپنجه نرم کنیم.

کرونا مهار نشده است/ مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۶ شهرستان سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار را زیرپوشش خود دارد و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در آخرین آمار‌ها به لحاظ شیوع کرونا شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار از توابع استان سمنان در وضعیت قرمز قرار دارند و این بدان معناست که در این شهرستان‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی شده است.

او با ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی ابتلای مردم به بیماری کرونا در ۶ شهرستان مرکز و غرب استان سمنان افزود: اگر شرایط بدین منوال ادامه یابد وضعیت در شهرستان‌های واقع در مرکز و غرب استان بحرانی می‌شود.

«ماسک» شاید ناجی باشد؛ سه شرط مهم برای جلوگیری از جولان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان  به دلیل ابتلا به ویروس کرونا طی چند روز گذشته افزایش‌یافته است گفت: هنوز ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل‌نشده است.

دانایی تأکید کرد: باید مردم نهایت دقت و توجه را نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند و بدانند تا مهار کامل کرونا هنوز فاصله بسیار است و اگر مردم رعایت نکنند زنجیره شیوع کرونا و همه‌گیری آن نیز پایان نمی‌یابد و همچنان باید شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر افراد ناشی از ابتلا به این ویروس خطرناک باشیم.

او با اشاره به اینکه استفاده «همگانی» از ماسک می‌تواند خطر ابتلای مردم را به این بیماری سریع‌السرایه کاهش دهد؛ از مردم خواست تا ضمن استفاده ۱۰۰ درصدی و صحیح از ماسک در هنگام خروج از منازل خود، فاصله یک و نیم تا ۲ متری خود با دیگران و شستن مرتب دست‌ها را نیز با جدیت انجام دهند.

ویروس کرونا در کمین نشسته است

منطقه شرق استان سمنان در وضعیت هشدار قرار دارد

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در چند روز گذشته در منطقه شرق استان سمنان افزایش‌یافته است گفت: بر اساس آخرین آمار و ارقام موجود از مبتلایان به این ویروس در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مجموع مبتلایان قطعی به عدد یک هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

او افزود: شاهرود در وضعیت هشدار قرارگرفته است و اگر مردم این منطقه از استان دستورالعمل‌های بهداشتی را موردتوجه خود قرار ندهند؛ وضعیت این منطقه از استان نیز قرمز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد: مردم باید از حضور بی‌مورد و غیرضروری در مجامع عمومی و پرتردد پرهیز کنند و در صورت حضور نیز نسبت به رعایت مسائل بهداشتی نظیر زدن ماسک و پرهیز از دست دادن و دیده‌بوسی نهایت توجه را داشته باشند.

همراهی مردم و مسئولان در مهار کرونا بسیار مهم و اثرگذار است و در صورت هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به این موضوع مهم اوضاع همچنان استمرار می‌یابد.

گزارش از تسنیم

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار