عضو علی البدل شورای اسلامی شهر لواسانات مطرح کرد؛

مهاجران بیشترین سازندگان متخلف در لواسانات

شیخی نارانی گفت: افرادی که در لواسانات ساخت و ساز انجام می‌دهند، بیشتر مهاجر هستند و اگر محلی‌های ما خلافی انجام دهند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

یوسف شیخی نارانی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر لواسانات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیر قانونی، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم؛ چند علت برای تخلف در ساخت و ساز‌ها در لواسانات وجود دارد. یکی از خلاف‌هایی که در سطح لواسانات انجام می‌شود این است که ما طرحی داشتیم به نام طرح هادی، این طرح ۳۳۰۰ هزار هکتار بود که آن را به ۸۷۰ هزار هکتار تغییر دادند، در این میان افرادی برای گرفتن جواز مراجعه کردند و جواز‌هایی را دریافت کردند، عده‌ای ساختند و عده‌ای نساختند.

وی با بیان اینکه عده‌ای به علت کمبود هکتار‌ها شبانه شروع به ساخت و ساز کردند، افزود: متأسفانه افرادی که در لواسانات ساخت و ساز انجام می‌دهند، بیشتر مهاجر هستند. محلی‌های ما اگر خلافی انجام دهند با آن‌ها برخورد می‌شود. یکی از مشکلات دیگر ما پلیس‌های ساختمان هستند که متأسفانه چشمان خود را بر خلاف می‌بندند و البته چشم داشتی هم دارند.

شیخی بیان کرد: طی این مدت ۲ سال و نیم که شورای شهر قبلی فعالیت می‌کرد بیشترین جواز به این سازندگان متخلف داده شده و جواز‌هایی داده می‌شود که یک نفر هم رعایت نمی‌کند که در نتیجه تمام زمین را زیر بنا ساختند.

شیخی


بیشتر بخوانید:


عضو شورای شهر لواسانات با تأکید بر اینکه طی ۴ ماه حضور در شورای شهر تصمیم گرفتیم که نگذاریم یک متر ساخت و ساز خلاف انجام شود، بیان کرد: علت خلاف دیگر مهندسان ناظر هستند، مهندسان ناظر متأسفانه وقتی کار می‌گیرند باید مرتب به شهرداری گزارش کنند، اما همان اول متأسفانه کار‌ها را گزارش نمی‌کنند، پلیس‌های ساختمان هم با آن‌ها همکاری می‌کنند و کار‌هایی انجام می‌دهند که در نتیجه خلاف در سطح لواسان زیاد می‌شود.

عضو علی البدل شورای اسلامی شهر لواسانات بیان کرد: بنده در جریان آن دسته از افرادی که برای ساخت و ساز در تپه‌های سرخه جواز گرفتند، نیستم.

شیخی یادآور شد: ما از زمانی که آمدیم و شهرداری که انتخاب شد؛ درخواست کردیم شهردار شب انتخاب شود، شورای شهر هم از ساعت ۸ صبح تا یک بامداد نظارت و گشت زنی‌های شبانه در سطح شهرستان هم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار