مهاجرانی، سومین مربی برتر فوتبال تاریخ جام ملت‌های آسیا

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سومین مربی برتر تاریخ جام ملت‌های قاره کهن انتخاب شد.

مهاجرانی، سومین مربی برتر تاریخ جام ملت‌های آسیابه گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، از روز سه شنبه هفته گذشته با معرفی ۱۰ سرمربی، از کاربران خود خواست بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های قاره کهن را انتخاب کنند.

در این فهرست نام محمد رنجبر و حشمت مهاجرانی سرمربیان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز وجود داشت.

این نظرسنجی امروز به پایان رسید و مهاجرانی و رنجبر به ترتیب به عنوان سومین و چهارمین مربی برتر تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شدند.

خلیل الزیانی سرمربی تیم ملی عربستان که این تیم را در جام ملت‌های سال ۱۹۸۴ به عنوان قهرمانی رساند با کسب ۷۷ درصد آرا بهترین مربی تاریخ این رقابت‌ها شد.

ژوروان ویرا، سرمربی سابق تیم ملی عراق که با این تیم قهرمان سال ۲۰۰۷ شد با کسب ۱۰ درصد آرا در جای دوم برترین مربیان تاریخ جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

حشمت مهاجرانی با کسب ۵ درصد آرا و محمد رنجبر نیز با کسب ۴ درصد آرا به ترتیب به عنوان سومین و چهارمین مربیان برتر تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شدند.

محمد رنجبر، سال ۱۹۷۲ در تایلند تیم ملی فوتبال کشورمان را به عنوان قهرمانی رساند. او تنها سرمربی ایران است که در خارج از کشور فاتح جام ملت‌های آسیا شده است.

حشمت مهاجرانی هم در جام ملت‌های ۱۹۷۶، تیم ملی را به عنوان قهرمانی آسیا رساند.

مهاجرانی علاوه بر این،  تیم ملی را به مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۷۶ برد و همچنین ایران را برای اولین بار به مرحله نهایی جام جهانی ۱۹۷۸ رساند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار