ترامپ پرچم دوره برده‌داری را باعث افتخار دانست

رئیس‌جمهور آمریکا پرچم کنفدراسیون‌ها را که نمادی از نژادپرستی است، نشانه افتخار مردم ایالت‌های جنوبی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه فاکس نیوز، گفت پرچم کنفدراسیون‌ها برای عده‌ای باعث غرور و افتخار بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا پرچم کنفدراسیون‌ها توهین آمیز است، گفت: این بستگی دارد به اینکه درباره چه کسی و چه زمانی صحبت می‌کنید. وقتی عده‌ای به پرچم‌های کنفدراسیون‌ها احترام می‌گذارند و به آن افتخار می‌کنند هدف آن‌ها نژادپرستی نیست. آن‌ها عاشق پرچم خود هستند. آن‌ها جنوبی‌ها را دوست دارند. این آزادی بیان است.

ترامپ پیشتر نیز به پرچم کنفدراسیون‌ها ادای احترام کرده بود. در سال ۲۰۱۷ با وقوع درگیری‌های مرگبار در شارلوتسویل، ویرجینیا، وی از حذف پرچم و بنا‌های تاریخی کنفدراسیون‌ها انتقاد کرد. او اوایل ماه جاری نیز به ممنوعیت استفاده از پرچم کنفدراسیون‌ها در نسکار [انجمن کشوری مسابقات خودرو‌های کارکرده] واکنش نشان داد و گفت: نسکار می‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که به روشی خاص اقدام کنند، افراد دیگر تصمیم می‌گیرند مسیری متفاوت را طی کنند، اما این آزادی بیان است.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز ضمن مخالفت با تغییر نام پایگاه‌های نظامی آمریکا گفته بود این پایگاه‌ها بخشی از میراث آمریکاست.

او همچنین خواستار اعمال مجازات علیه افرادی شد که در جریان اعتراضات به مجسمه‌های کنفدراسیون‌ها آسیب می‌رسانند.

کنفدراسیون‌ها ۱۱ ایالت جنوبی آمریکا هستند که پس از پیروزی آبراهام لینکلن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۶۱ میلادی و لغو قانون برده‌داری در این کشور، جدایی خود را از آمریکا اعلام کردند. این موضوع آغازگر جنگ داخلی ۴ ساله در آمریکا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
IRANI
۲۱:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
این دیگه کیه ؟ کلا زده به سیمِ آخر.. دَجّال ...
واقعا هروقت حتی عکس این آدم را میبینم میترسم .. باور نکردنیِ مثل شیطان هرلحظه برای نابودیِ اخلاق وانسانیت تبلیغ و تلاش میکنه ...
آخرین اخبار