حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادامه کار وزارت صمت با سرپرست به صلاح نیست

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان گفت: حتی یک روز دیرتر معرفی کردن وزیر صمت در زمان کنونی تبعات زیادی دارد.

ادامه اداره وزارت صمت با سرپرست به صلاح مملکت نیستقدرتعلی حشمتیان رئیس ادوار خانه احزاب ایران  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اداره شدن وزارت صمت با سرپرست و بدون وزیر گفت: من شاهد بودم که آقای رحمانی در وزارت صمت ارتباط صمیمی با آقای مدرس خیابانی داشتند و وزارت صمت را در شرایط تحریم، به نحو قابل قبولی اداره می کردند. اکنون در شرایطی که قیمت خودرو و لوازم خانگی و حتی مواد غذایی به طور عجیبی افزایش پیدا کرده، اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست به مصلحت کشور نیست.

او افزود: در حال حاضر هم سرپرست وزارتخانه به صورت شبانه روز تلاش می کند، اما، چون وزارتخانه بسیار بزرگ است، هر روز که می گذرد مشکلاتی بر مشکلات مردم افزوده می شود؛ لذا مردم انتظار دارند که رئیس جمهور سریع‌تر وزیری برای وزارت صمت معرفی کند؛ اداره وزارت صمت در این آشفته بازار با سرپرست به مصلحت کشور نیست.

حشمتیان در ادامه گفت: اگر قرار است آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر معرفی شود، هر چه زودتر به مجلس اعلام شود و اگر رئیس جمهور نظر دیگری دارد، باز هم سریع‌تر اقدام کند.

او تأکید کرد: در حال حاضر بازار مسئول ندارد و بر اساس قانون، وزیر صنعت، معدن و تجارت ناظر بر بازار است؛ در این شرایط سرپرست هر چند که دلسوزانه عمل کند، زیر مجموعه، انگیزه‌ای برای نظارت بر بازار نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید


نماینده احزاب ملی درکمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه عنوان کرد: درست است که در چارچوب قانون همچنان می‌توان وزارت صمت را از تاریخ ۲۲ اردیبهشت تا ۲۲ مردادماه با سرپرست اداره کرد، اما از آنجایی که بیشترین حوزه اقتصادی کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد، انتظار می‌رود هر چه زودتر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیری معرفی شود، چون با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک روز دیرتر معرفی کردن وزیر تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

مشاور عالی وزیر صمت ضمن اظهار بی اطلاعی از گزینه نهایی برای تصدی وزارت صمت افزود: اکثر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با مراجعه به معاون پارلمانی رئیس جمهور و دوستانی که رابط بین دولت ومجلس هستند، توقع دارند رئیس جمهور هر چه زودتر وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزرات صمت ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار