فیروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت صمت را نمی توان با سرپرست اداره کرد/ دولت به دنبال تفکیک وزارت صنعت به دو وزارتخانه است

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: علت تاخیر در انتخاب وزارت صمت به دلیل این است که دولت به دنبال تفکیک وزارت صمت به دو وزارت‌خانه است.

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاخیر به وجود آمده در انتخاب وزیر صمت، گفت: در این شرایط بسیار سخت کنونی کشور که بسیاری از موضوعات داخلی به ویژه موضوعاتی که با زندگی روزمره مردم سرکار دارد، عمدتا در حوزه وزارت صمت است و از سوی دیگر امسال که جهش تولید نام‌گذاری شد و مهم‌ترین موضوع هم تولید است و این تولید هم در حوزه وزارت صمت، تجارت، بازرگانی و معادن قرار می گیرد، لذا اداره شدن وزارتخانه به این بزرگی با سرپرست ظلم به مردم تلقی می شود.

او افزود: ما موضوع انتخاب وزیر صمت را به دولت منتقل کردیم و کمیسیون صنایع به رئیس جمهور در این موضوع نامه نگاری می‌کند، چراکه این موضوع بسیار مهم است و بازار خودرو، تولید، صنایع، معادن در این وزارت‌خانه کنترل می شود.


بیشتر بخوانید


دولت به دنبال تفکیک وزارت صمت به دو وزارت‌خانه است

فیروزی ادامه داد: امروز بنده به معاون رئیس جمهور این موضوع را رساندم، اما ظاهرا دولت به دنبال تفکیک وزارت صمت به دو وزارت‌خانه است، اما لایحه دولت مبنی بر تفکیک وزارت‌خانه به دو وزارت‌خانه تاکنون چند بار در مجالس مختلف مطرح شده و  رای نیاورده، بنابراین به نظر می‌رسد این موضوع باعث تاخیر در معرفی وزیر صمت شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه دولت باید سریع‌تر وزیر صمت را معرفی کند، تصریح کرد: وزیر صمت باید شاخصه‌هایی داشته باشد؛ طبق آیین نامه مجلس در ماده ۲۲ قانون وزیر برای هر وزارتخانه باید شاخصه‌هایی داشته  و تحصیلات آن مرتبط باشد، لذا دولت باید چارچوب ها نیز را رعایت کند.

او در مورد معیار‌های مجلس برای وزیر صمت، خاطرنشان کرد: هر وزارت‌خانه‌ای به‌ویژه وزارت صمت را که حاصل تجمیع چند وزارت‌خانه است نمی توان با فردی بی‌تجربه، فاقد توان اجرایی و نا آشنا به وزارت صمت اداره کرد، لذا هر فردی که انتخاب می‌شود باید تخصص، مدرک تحصیلی مرتبط و تجربه کاری لازم را داشته باشد.

او افزود: کمتر از یک سال از عمر دولت باقی است و فرصتی نیست تا آنها برای وزارت صمت آزمون و خطا کنند، لذا وزیر صمت حتما باید آگاهی لازم نسبت به وزارت صمت را داشته باشد.

 کار مردم به وزارت صمت گره خورده است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به زمان باقی مانده دولت برای انتخاب وزیر صمت، گفت:  در روزهای پایانی مهلت انتخاب وزیر صمت قرار داریم و باید تکلیف وزارت صمت مشخص شود. حدود دو ماه از بی وزیر شدن این وزارت‌خانه گذشته و ضرورت دارد که هر چه سریعتر وزیر صمت معرفی شود، چرا که کار مردم به این وزارت‌خانه گره خورده است.

فیروزی ادامه داد: در وضعیت بازار و کالا‌های مورد نیاز تلاطم داریم و کنترل و نظارت بازار در حوزه وزارت صمت است و وزارتخانه‌ای با این عظمت را نمی توان با سرپرست اداره کرد، چراکه سرپرست اختیارات لازم را ندارد یا از تبعات تصمیم خود می ترسد، بنابراین نمی‌شود این وزاتخانه را با سرپرست اداره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار