نژادپرستی دوست عفو شده ترامپ در یک مصاحبه رادیویی نمایان شد

راجر استون که اخیرا به دستور رئیس‌جمهور آمریکا عفو شده است، از لغتی نژادپرستانه برای خطاب قرار دادن مجری سیاهپوست یک برنامه رادیویی استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «راجر استون»، مشاور و استراتژیست انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکا و از دوستان نزدیکِ دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، امروز در مصاحبه با مجری سیاهپوستِ شبکه‌ای رادیویی از الفاظ نژادپرستانه استفاده کرد.

در این مصاحبه که از رادیو لس‌آنجلس پخش می‌شد و مجری آن نیز فردی سیاهپوست به نام «موریس اوکلی» است؛ راجر در پاسخ به آنکه آیا دوستی با ترامپ باعث شده تا او از زندان رهایی یابد گفت: «من بسیار معتقدم که با افرادی خاص در سیستم فدرال آمریکا به شکلی متفاوت رفتار شده و در حق آن‌ها تبعیض قائل می‌شوند.»

اما اوکلی در پاسخ به او مطرح کرد که به عقیده بسیاری از افراد رابطه و دوستی راجر و ترامپ بسیار عمیق‌تر از آن است که هدف رئیس جمهور آمریکا تنها اطمینان از درستی و عدالت از سوی سیستم قضایی باشد، و در ادامه با اشاره به برنده شدن استون در یک قرعه‌کشی به او گوشزد کرد که هرروزه با بسیاری افراد به شکلی ناعادلانه رفتار می‌شود و  برنده شدن او بیشتر از فقط یک شانس محسوب می‌شود.

راجر پس از اندکی سکوت در پاسخ به مجری گفت: «فکر نمی‌کنم مجبور به توضیح این مسئله به یک کاکاسیاه باشم.»

این صحبت او باعث تعجب مجری شده و با بُهت بار‌ها از او خواست تا دوباره پاسخش را تکرار کند که پس از اندکی استون در پاسخ گفت ارتباط او ضعیف بوده و او از لغت کاکاسیاه استفاده نکرده و مجری متوهم شده است.

این کتمان استون موجب شد تا مجری برنامه در کمال ناباوری از شنوندگان بخواهد خودشان قضاوت کنند و پس از برنامه نیز در پیامی توئیتری نوشت: «من کاکاسیاهِ کسی نیستم. صدای ضبط شده موجود است و می‌توانید به آن گوش دهید.»

راجر استون که پیشتر به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم شده بود، اخیرا به دستور رئیس‌جمهور آمریکا عفو شد.

در حالی که دوست ترامپ به دلیل ارتکاب جرائم مختلف از جمله دروغگویی به کنگره و مانع‌تراشی در روند تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به تحمل این حبس محکوم شده بود، کاخ سفید این مجازات را ناعادلانه و استون را قربانی ماجرای قلابی روسیه توصیف کرد که ساخته و پرداخته سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌جمهوری ترامپ بوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار