بایدن: ترامپ فاسدترین رئیس جمهور تاریخ مدرن آمریکاست

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را به دلیل سوء استفاده از اختیارات قانونی در جهت منفعت‌رسانی به نزدیکانش، فاسد خواند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه سریال انتقادات خود از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور از او به عنوان فاسدترین رئیس جمهور تاریخ مدرن این کشور یاد کرد.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی با فاسد خواندن دونالد ترامپ نسبت به انتخاب مجدد او در رای گیری نوامبر امسال هشدار داد.

بایدن با بازنشر خبر روزنامه واشنگتن پست در حساب توئیتریش در خصوص سوء استفاده ترامپ از اختیارات قانونی خود برای عفو یکی از دوستانش نوشت: من قبلا گفته ام و دوباره خواهم گفت که دونالد ترامپ فاسدترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکاست. هر روز که او در قدرت باقی می‌ماند، آینده دموکراسی ما را بیشتر تهدید می‌کند. ما باید برای دور کردن او از ریاست جمهوری در نوامبر رای دهیم.

الیزابت وارن، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست نیز روز شنبه در پیامی توئیتری در واکنش به این اقدام ترامپ نوشت: دونالد ترامپ حاکمیت قانون را زیر پا گذاشته و دموکراسی ما را به سخره گرفته است. او واقعا فاسدترین رئیس جمهور تاریخ است.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد راجر استون، مشاور و دوست قدیمی دونالد ترامپ، که به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم شده بود، با استفاده از اختیارات رئیس‌ جمهور آمریکا در قانون اساسی از ادامه مجازات عفو شد.

کاخ سفید در حالی که دوست ترامپ به دلیل ارتکاب جرائم مختلف از جمله دروغ‌گویی به کنگره و مانع‌تراشی در روند تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به تحمل این حبس محکوم شده بود، این مجازات را غیرعادلانه و استون را قربانی ماجرای قلابی روسیه توصیف کرد که ساخته و پرداخته سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌ جمهوری ترامپ بوده است.

دادگاهی در آمریکا روز ۱ اسفندماه سال ۹۸ مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخته و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار