مدیرکل هواشناسی خوزستان:

بارش باران در ارتفاعات خوزستان دور از انتظار نیست

سبزه زاری گفت: احتمال بارندگی پراکنده در ارتفاعات خوزستان طی هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارش باران به صورت پراکنده در ارتفاعات استان طی امروز و روز‌های آتی دور از انتظار نیست.

او افزود: همچنین تا روز سه‌شنبه استقرار توده هوای گرم بر در استان و وقوع دمای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود، ضمن اینکه جریانات جوی جنوبی سبب افزایش رطوبت و وقوع پدیده شرجی به ویژه در مناطق ساحلی و مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری با بیان اینکه از روز سه‌شنبه با تقویت جریانات جوی جنوبی افزایش رطوبت و شرجی تشدید می‌شود، اظهار داشت: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری وزش باد در برخی ساعات به ویژه در مناطق جنوبی و غربی متوسط قابل انتظار بوده و خلیج فارس در این مدت مواج است.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان در شب و روز گذشته آبادان با ۴۹.۵ و دهدز با ۲۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین درجه دما را در خوزستان داشتند، حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۸.۳ و حداقل به ۳۱.۷ درجه سانتیگراد رسید، ضمن اینکه حداکثر رطوبت نسبی هوا در ۲۴ ساعت گذشته در هندیجان ۸۴، بندر ماهشهر ۸۰، اهواز ۵۸، کشاورزی اهواز ۵۶، گتوند ۵۱ و صفی آباد دزفول ۴۹ درصد ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.