کرونا رانندگان مهابادی را به ستوه آورد/ استمرار افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان مسافری

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد گفت: به دلیل شیوع کرونا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ۵۰ درصد کاهش یافته است به همین دلیل افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان مسافری که از ابتدای سال اعمال شد، تغییری نمی‌کند و ثابت می‌ماند.

نورانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: سایه کرونا بر درآمد رانندگان حمل ونقل عمومی سنگینی می‌کند در حدی که این روز‌ها استفاده از ناوگان مسافری ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نورانی با اعلام اینکه در بخش مسافربری هر سال نرخ کرایه‌های ناوگان حمل ونقل در ایام نوروز ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و پس از اتمام طرح نرخ کرایه کاهش و به حالت سابق بر می‌گردد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل، امسال این افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه در مهاباد نیز همراه با کل کشور ثابت است و تغییری نخواهد کرد.

او افزود: برای حمایت از بخش مسافری با کسب مجوز‌های لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده، این افزایش نرخ تا اعلام مراجع مربوطه مبنی بر ریشه کن شدن بیماری کرونا به قوت خود باقی می‌ماند.

نورانی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای محافظت از فعالان حوزه حمل و نقل در برابر ویروس کرونا گفت: در پایانه‌های بار و مسافر کلیه ناوگان ورودی و خروجی توسط دستگاه‌های مورد تایید در پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی کامل شده و تمامی رانندگان نیز بسته‌های بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده دریافت می‌کنند. 


بیشتر بخوانید


ضربه سهمگین کرونا به حمل و نقل بین‌المللی در آذربایجان غربی

او به تعطیلی ۵ مرز فعال آذربایجان غربی که شامل تمرچین، سرو، بازرگان، پلدشت و رازی است، اشاره کرد و ادامه داد: این امر باعث تعطیلی کلیه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی بار و مسافر به صورت ۱۰۰ درصد شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد گفت: با توجه به تعطیلی مرز‌های استان، کلیه رانندگان و ناوگان فعال در بخش بین‌المللی به ناچار جهت جلوگیری از ضرر‌های ناشی از این امر به فعالیت در بخش داخلی سوق داده شدند، که این امر نیز باعث افزایش عرضه خدمات حمل و نقلی و کاهش تقاضا و متضرر شدن بخش داخلی در ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

نورانی با اشاره به اینکه برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین‌المللی، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه تحت پوشش آنان، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد، ادامه داد: این موضوع با ارسال نامه‌های متعدد به انجمن‌های صنفی مربوطه و همچنین توسط ارسال پیامک به تمامی رانندگان و مالکین وسائط نقلیه اطلاع‌رسانی شده است.

او افزود: مبلغ تسهیلات از ۱۲ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال بوده و پس از ثبت‌نام در سامانه کارا، با اعلام بانک عامل و تایید اداره کل نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.

تمدید کارت هوشمند رانندگان به صورت مجازی است

نورانی تصریح کرد: در جهت تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بخش عمومی، با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم تا تمدید کارت هوشمند را بصورت اینترنتی و بدون اخذ تاییدیه بیمه و کارت سلامت با فرجه ۳ ماهه انجام دهیم که این امر موجب شد تا رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل از امکانات درمانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.