تاکید دوباره نخست‌وزیر لبنان بر عدم استعفای خود از این سمت

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان، استعفای خود را زمینه خلا مجدد سیاسی و جنایت علیه لبنانی ها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان در دیدار با کاردینال بشاره پطرس راعی، رهبر مارونی‌ها با تاکید بر عدم استعفای خود درباره اوضاع اجتماعی و اقتصادی این کشور گفت‌وگو و اعلام کرد که از توصیه‌های او برای کمک به حل مشکلات استفاده کرده است.

نخست‌وزیر لبنان گفت که ایجاد خلاء مجدد نخست‌وزیری، جنایتی در حق لبنان و لبنانی‌هاست، همچنین تاکید کرد که بر خلاف برخی ادعاها جنبش حزب الله در دولت این کشور دخالتی ندارد.

وی گفت: اما در موضوع بی‌طرفی لبنان، این یک قضیه کاملا سیاسی است و نیاز به یک گفت‌وگوی سیاسی عمیق میان همه طرف‌های سیاسی دارد.

او افزود: لبنان اساسا برای چندین دهه، نقطه همگرایی و پل ارتباط میان شرق و غرب بوده و این امتیاز، یکی از منابع ثروت لبنان است و به اعتقاد من این موضوع باید محور گفت‌وگوی همه طرف‌های سیاسی باشد تا وحدت ایجاد کند و باعت به‌وجومد آمدن تفرقه نشود.

نخست‌وزیر لبنان گفت: ما به قانون و توافق طائف پای‌بندیم و اسرائیل دشمنی است که هر روز حاکمیت لبنان را نقض می‌کند. ما می‌گوییم به اتحاد لبنانی‌ها نیاز داریم. باید در این زمینه گفت‌وگو انجام شود، اما چیزی که امروز اتفاق افتاده این است که یک موج قوی از داخل و خارج در حال آسیب زدن است، آن هم نه فقط به دولت بلکه به لبنان.

او در آخر تاکید کرد: من هرگز استعفا نخواهم داد، زیرا برای مدت طولانی جایگزینی وجود نخواهد داشت و این جنایتی در حق لبنان و لبنانی‌هاست؛ اما پارلمان صاحب اختیار است و می‌تواند طرح رای‌گیری درباره اعتماد به کابینه را مطرح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار