کشف روش تشخیص سریع ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا

دانشمندان استرالیایی به روش جدیدی برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا دست یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشمندان استرالیایی روش جدیدی برای تشخیص سریع ابتلا به ویروس کرونا کشف کردند.

بر این اساس، دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی موناش استرالیا به روشی جدید دست یافتند که می‌تواند ابتلای افراد به ویروس کرونا را طی ۲۰ دقیقه اعلام کند.

روش تشخیص این دانشمندان مبتنی بر آزمایش خون افراد است و می‌تواند سریعتر از آنچه اکنون در جهان رواج دارد ابتلای افراد به کووید ۱۹ را تشخیص دهد.

در این روش، ۲۵ میلی گرم از پلاسمای خون افراد مورد آزمایش قرار می‌گیرد و براساس دسته بندی و چسبندگی گلبول‌های قرمز خون به ابتلای افراد به ویروس کرونا پی می‌برد.


بیشتربخوانید


محققان اعلام کردند با این روش می‌توان صد‌ها مورد ابتلا را در هر ساعت تشخیص داد. این محققان امیدوارند از این روش برای تشخیص افزایش آنتی بادی‌ها (پادتن ها) خون نیز استفاده کنند.

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، نزدیک به ۶۰۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. براساس گزارش‌های دولتی، در استرالیا نیز ۱۱ هزار تن به این ویروس مبتلا شده اند و ۱۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بر اين مژده گر جانفشانيم رواست
آخرین اخبار