پسکوف: مسکو آماده میانجی‌گری بین ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان است

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه آماده میانجی‌گری بین ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیمیتری پسکوف» امروز جمعه از آمادگی روسیه برای میانجی‌گری بین ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان خبر داد.

سخنگوی کاخ کرملین گفت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و اعضای شورای امنیت ملی این کشور به شدت از تشدید تنش‌ها در میان کشور‌های قفقاز جنوبی ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش پسکوف، پوتین و اعضای ارشد دولت روسیه ضمن تاکید بر ضرورت پای‌بندی طرف‌ها به آتش‌بس، آمادگی این کشور را برای میانجی‌گری بین ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان اعلام کرده‌اند.

«آندریه رودنکو»، معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این کشور تمام امکانات موجود را برای حل و فصل تنش کنونی میان ارمنستان و آذربایجان به کار خواهد برد.

او تاکید کرد: هر آنچه در توان ما باشد و بهترین ویژگی‌های دیپلماتیک و دیپلماسی مردمی را به کار خواهیم برد تا نه تنها نزاع مرزی دو کشور را حل کنیم بلکه روابط دو کشور همسایه را با مسکو بهبود بخشیم.


بیشتر بخوانید


دور تازه‌ای از درگیری‌ها در نقاط مرز‌ی بین آذربایجان و ارمنستان آغاز شده است؛ درگیری‌های اخیر در منطقه‌ای دورتر از مناطق مورد مناقشه قره‌باغ و در حوالی روستای «مووسس» که در مسیر ارتباطی بین استان طاووس ارمنستان و استان توز آذربایجان قرار دارد، بوده است.

تنش میان جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۸۸ بر سر منطقه «قره‌باغ» آغاز شده است.

در سال ۱۹۹۲ درگیری میان دو کشور بر سر این موضوع آغاز شد و در جریان این درگیری، جمهوری‌آذربایجان کنترل قره‌باغ و ۷ منطقه اطراف آن را از دست داد.

در سال ۱۹۹۴ آتش‌بسی میان این کشور‌ها برقرار شده، اما تنش‌ها بر سر موضوع قره‌باغ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار