فعالیت بیش از ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۴۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی فعال در زمینه ایجاد اشتغال خانگی فعال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، در آیین واگذاری تجهیزات اشتغالزایی به نمایندگی از ۶۰ کارگاه اشتغال خانگی در استان، گفت: در این مراسم ۴۰ عدد دار حوله‌بافی و پارچه‌بافی به ارزش یک میلیارد ریال، چهار دستگاه دار گلیم‌بافی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، چهار دستگاه گوهرتراشی به ارزش ۸۰ میلیون ریال و یک عدد دار تابلوفرش به ارزش ۲۰ میلیون ریال واگذار شد.

او افزود: تجهیزات یک کارگاه خیاطی با هزینه‌کرد ۱۴۰ میلیون ریال، ۲ کارگاه بسته‌بندی آجیل و شیرینی خانگی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، هشت دستگاه جوجه‌کشی ۵۸۰ تایی به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال و پنج واحد نان سنتی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر تجهیزاتی است که در زمینه اشتغال خانگی در استان واگذار شد.

هنری بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش صندوق‌های قرض الحسنه که در مساجد، پایگاه‌های بسیج، محلات حاشیه شهر و روستا‌ها که به صورت کاملا مردمی ایجاد شده بود، اینکه نیاز به حمایت داشتند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، اظهارکرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم از ظرفیت خیرین بهره‌مند شویم و با استفاده از این ظرفیت، برای تامین اقلام و تجهیزات کارگاه‌های مساجد و محلات اقدام شد.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: از این طریق مبلغی به عنوان قرض در اختیار مجمع خیرین استان قرار گرفت که با هماهنگی صندوق‌های قرض‌الحسنه، حاشیه شهر را به عنوان مناطق هدف انتخاب کردیم.

هنری تصریح کرد: در این مدت آموزش‌هایی نیز در محل مساجد و پایگاه‌های بسیج مناطق حاشیه شهر و روستا‌ها ارائه شد و افرادی که صلاحیت لازم را پیدا کردند برای دریافت تجهیزات در اولویت قرار گرفتند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، گفت: ما برای تکمیل زنجیره از جمله تامین بازار و مواد اولیه به طرح‌های اشتغال خانگی کمک می‌کنیم و در مدت یک سال این افراد از درآمدی که کسب خواهند کرد، هزینه کرده و بعد از این مدت مالک دستگاه خواهند شد.

تجهیزات اشتغالزایی به نمایندگی از ۶۵ کارگاه اشتغال خانگی استان خراسان جنوبی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در محله مهرشهر بیرجند واگذار شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.