کشتی بی ناخدای صنعت، به کدام ساحل می‌نشیند؟

بیش از دوماه از برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد و هنوز وزیر جدید به این وزارتخانه معرفی نشده است.

وحید تعقیبی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در حالیکه کشور در بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، مردم مانند سرنشینان کشتی در حال غرق شدن به دنبال پناهگاهی به روی عرشه هستند و بیش از ۲ ماه است که کشتی صنعت بدون ناخدا به ساحلی ناشناخته در حال حرکت است.

او افزود: بازار آشفته خودرو، تامین مواد اولیه کارخانجات شاهرگی، اهمیت صادرات غیرنفتی، فضای بهم ریخته کسب و کار، ورشکستگی قریب الوقوع بازار طلا و موارد متعدد دیگر که مهمتر از آن شیوع کرونا و آسیب‌های آن به صنعت کشور است که به تنهایی گوی سبقت این اشفتگی را به دست گرفته، همچنان چشم به راه وزیری است تا تدبیری برای این اوضاع بیندیشد.

این کارشناس حوزه اقتصاد، تعیین تکلیف وضعیت وزارت صنعت را در این شرایط از مهمترین تکالیف دولت دانست و ادامه داد: تنها وزارتی که در حال حاضر نقش اساسی در هدایت و مدیریت اوضاع اقتصادی کشور دارد وزارت صنعت است؛ نبود وزیر و انجام نشدن تصمیمات مهم و حیاتی می‌تواند به تشدید شرایط بحران فعلی دامن بزند.

تعقیبی با بیان اینکه تعیین وزیر مناسب در جایگاه وزارت صنعت، کمتر از مدیریت بحران نیست، بیان کرد: با روی کار آمدن وزیر جدید قطعا تکلیف خیلی از پرونده‌های اقتصادی روی میز روشن می‌شود و مردم نیز از این مهم، بی بهره نخواهند بود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار