طرح توسعه کویرتایر بیرجند، معطل تامین ارز

طرح توسعه بزرگترین واحد صنعتی خراسان جنوبی، به دلیل تخصیص نیافتن ارز، ناتمام مانده است.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زینلی ، مدیرعامل کارخانه کویرتایر بیرجند گفت: ماشین آلات مورد نیاز این طرح با پرداخت ۲۰ درصد قیمت آن خریداری شده، اما به دلیل پرداخت نکردن مابقی بهاء آن، هنوز بارگیری نشده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح توسعه کارخانه و تامین ماشین آلات آن نیازمند ۲۳ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی است افزود: ارز این ماشین آلات ابتدا قرار بود از محل ارز دولتی تأمین شود، ولی درحال حاضر تأمین ارز با نرخ نیمایی هم با مشکل مواجه شده است.

زینلی گفت: اجرایی شدن این طرح نه تنها زمینه اشتغال را برای ۲۲۵ نفر دیگر به صورت مستقیم در نوار شرقی کشور، مرز افغانستان فراهم می‌کند، بلکه ۲۰ درصد نیاز داخل کشور را به تایر‌های سنگین برطرف می‌کند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل کارخانه کویرتایر با گلایه از مسئولان بخش صنعت کشور برای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات هزاران حلقه لاستیک سنگین از چین و پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار ارز در این خصوص افزود: این در حالی است که با وجود پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در هشت ماه گذشته با مسئولان بخش صنعت، متاسفانه این دیدار‌ها هیچ دستاوردی برای این کارخانه نداشته است.

با راه اندازی طرح توسعه کارخانه کویرتایر بیرجند حدود ۱۰ هزار تن سالیانه به ظرفیت ۳۰ هزار تنی فعلی کارخانه اضافه خواهد شد.

در این طرح سالیانه تعداد حدود ۲۴۰ هزار حلقه انواع تایر‌های تمامی سیمی (آل استیل) باری و وانتی تولید می‌شود که سهم قابل توجهی در خودکفایی کشور به این سایز‌های سنگین تمام سیمی خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: کویرتایر ، صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.