ثبت ۶۰ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۶۰ وقف جدید در سال ۹۸ و ۱۳ وقف از ابتدای امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشی پور مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گفت: پارسال  ۶۰ وقف جدید به ارزش ۳۹ میلیارد ریال  و از ابتدای سال ۹۹ نیز ۱۳ وقف جدید به ارزش ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به وسیله واقفین در این سازمان به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه وقف پشتوانه‌ای اعتقادی و دینی محسوب می‌شود به گونه‌ای که امام خمینی بزرگترین فتوای خود را در این حوزه صادر کرده است، افزود: اداره وقف به عنوان امین اجرای نیات واقفین موظف است عین نیات واقف عمل کند.

بخشی پور بیان کرد: پارسال فعالیت عمرانی سازمان اوقاف در ۵۷ بقعه سطح استان با متراز ۱۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع انجام شده است که هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل طرح مودت و مبالغ اهدایی خیرین در این حوزه به خود اختصاص داده است.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۱۷ پروژه عمرانی با متراژ ۱۲ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا درآمد بقاع مترکه ۵۰ درصد کاهش یافته است که بر اجرای طرح‌های عمرانی این سازمان تاثیر منفی داشته است.

بخشی پور اظهار کرد: در بخش کمک به حوزه‌های علمیه پارسال یک  میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان کمک شده است که حدو ۴۰۰ میلیون تومان از محل درآمد حوزه‌ها و مابقی از سایر منابع بوده است.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی،گفت: با شیوع ویروس کرونا در قالب طرح کمک مومنانه ۳ هزارو ۵۰۰ بسته مواد بهداشتی، ۴ هزار و ۳۶۰ بسته مواد غذایی و ۳۱ هزار ماسک تولید و توزیع شده است.

خبر درحال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار