رضایت از عملکرد ترامپ در برابر کرونا به پایین‌ترین حد ممکن رسید

نتایج نظرسنجی‌ها نشان از کاهش چشمگیر میزان رضایت از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع گسترده ویروس کرونا دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از افت چشمگیر میزان رضایت از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور و نیز نحوه واکنش او به اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی جدید «ای بی سی نیوز و ایپسوس» نشان داد، میزان رضایت از عملکرد دونالد ترامپ در مدیریت بحران کرونا به ۳۳ درصد تنزل پیدا کرده است. براساس این نظرسنجی ۶۷ درصد از شرکت کنندگان نارضایتی خود از عملکرد ترامپ را در وضعیت کنونی آمریکا اعلام کردند. این کمترین میزان رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور در ماه مارس تاکنون است.

همچنین در بخش دیگری از این نظرسنجی ۶۷ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند از واکنش ترامپ در مواجهه با اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در این کشور، که در اعلام انزجار نسبت به بی‌عدالتی و خشونت دیرینه پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان صورت گرفت، ناراضی هستند. تنها ۳۲ درصد از شرکت کنندگان اقدامات او در مواجهه با ناآرامی‌های اخیر در آمریکا خوب ارزیابی کردند.

آمریکا همچنان از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹، در جهان در رتبه اول قرار دارد. در این کشور بیش از ۱۳۳ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. تعداد مبتلایان نیز از ۳ میلیون و ۱۴۴ هزار نفر فراتر رفته است. در حالی که این کشور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۴ ماه فاصله دارد، شیوع ویروس کرونا همچنان از شانس ترامپ برای تصاحب دوباره کرسی ریاست جمهوری در برابر جو بایدن که همواره با ماسک دیده می‌شود، می‌کاهد.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و ایپسوس از هشتم تا نهم ژوئیه با مشارکت ۷۱۱ نفر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار