روایت پر افتخار‌ترین ژیمناست زن آمریکایی از روز‌های سیاهش در تیم ملی

دارنده چهار مدال طلای ژیمناستیک المپیک از روز‌های سیاهی که در تیم ملی کشورش مورد تعرض قرار گرفته است، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان, "سیمونه بایلز" ستاره ژیمناستیک آمریکا و دارنده چهار مدال طلای المپیک که یکی از قربانیان پرونده رسوایی جنسی "لری نصار" پزشک تیم ملی آمریکا است، درباره این تجربه تلخ خود سخن گفت و عنوان کرد از اینکه المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک سال دیگر به تعویق افتاده و او مجبور است یک سال دیگر با فدراسیون ژیمناستیک آمریکا همکاری داشته باشد، به شدت ناراحت است.

پر افتخار‌ترین ورزشکار تاریخ ژیمناستیک آمریکا در مصاحبه با مجله "ووگ" از آن دوران با عنوان روز‌های "تیره و تاریک" یاد کرد.

"بایلز" گفت پس از تماشای مستند "مگی نیکولز" هم تیمی سابق خود متوجه شده است که خود او هم از سوی "نصار" مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.

مستند "Athlete A" که اخیرا از شبکه نتفلیکس آمریکا پخش شد، درباره رسوایی جنسی در تیم ملی ژیمناستیک این کشور است که بر روی "نیکولز" تمرکز کرده بود.

نیکولز، قهرمان سابق جهان اولین کسی بود که سال ۲۰۰۵ سوء استفاده جنسی در تیم ملی آمریکا را به فدراسیون ژیمناستیک این کشور گزارش کرد.

بایلز گفت: من مستند مگی را می‌دیدم و همان موقع بود که به ذهنم خطور کرد که من هم قربانی بوده ام. چنین رفتار‌هایی با من هم شده بود. به یاد دارم درباره چیزی مانند سوء استفاده جنسی سرچ می‌کردم.

این ورزشکار که در دوران فعالیت خود ۱۹ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده است آن دوران را تحت عنوان دوران سیاه توصیف کرد.

او گفت: من خیلی افسرده بودم. در یک مقطع زیاد می‌خوابیدم، زیرا برای من آن نزدیک‌ترین چیز به مرگ بود، بدون اینکه به خودم آسیب بزنم.

مستند "Athlete A " فدراسیون ژیمناستیک آمریکا را متهم می‌کند که از سوء استفاده جنسی لری نصار چشم پوشی کرده است در حالی که ورزشکاران درباره سوء رفتار‌های این پزشک بار‌ها شکایت کرده بودند.

این مستند می‌گوید فدراسیون ژیمناستیک آمریکا بیشتر علاقمند بود از ورزشکارانش سود ببرد و به فکر آسایش آن‌ها نبوده است.

وقتی المپیک ۲۰۲۰ یک سال به تعویق افتاد بایلز در هم شکست، زیرا این بدان معنی بود که او مجبور است یک سال دیگر را با فدراسیون ژیمناستیک آمریکا سپری کند.

او گفت: ما میله‌ها را گرفته بودیم و فقط گریه می‌کردیم. یک سال دیگر باید با فدراسیون ژیمناستیک آمریکا سر کنیم نمی‌دانم آیا می‌توانم چنین کاری بکنم.

این ورزشکار ۲۳ ساله منتقد سرسخت  کمیته ملی المپیک و فدراسیون ژیمناستیک آمریکا درباره نحوه برخورد با رسوایی جنسی نصار بوده است.

این ۲ نهاد تلاش کرده بودند از زیر بار مسئولیت رسوایی اخلاقی نصار شانه خالی کنند.فدراسیون ژیمناستیک آمریکا درماه فوریه به ۱۴۰ نفر از قربانیان نصار ۲۱۵ میلیون دلار پیشنهاد کرد، به شرط این که این نهاد و کمیته المپیک آمریکا در این پرونده مسئولیتی نداشته باشند و نیاز نباشد هیچ یک از کارمندان گذشته یا فعلی فدراسیون ژیمناستیک یا کمیته ملی المپیک برای ارائه شهادت به دادگاه بروند.

این پیشنهاد از سوی قربانیان رد شد و بایلز این ۲ نهاد را بابت این اقدام به شدت مورد انتقاد قرار داد.

تصور می‌شود بیش از ۳۵۰ زن از سوی لری نصار مورد تعرض قرار گرفته اند. دادگاه میشیگان سال ۲۰۱۸ این پزشک را به جرم ده‌ها مورد تعرض به ورزشکاران از جمله چند ورزشکار خردسال به حبس ابد محکوم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابومحمد
۰۱:۴۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
این قبیل کارها در غرب خصوصا آمریکا یک موضوع فرا گیر وشایعی هست و نباید تعجب کرد آنهم در تیم ژیمناستیک زنان که تقریبا عریان ولخت هستند
-
حمید
۰۹:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من مستند مگی را می‌دیدم و همان موقع بود که به ذهنم خطور کرد که من هم قربانی بوده ام؟
یعنی تا اون موقع فکر میکرده خاله بازی میکنه؟