شکایت ۶ زن از فدراسیون شنای آمریکا به دلیل فساد مربیان

۶ شناگر زن آمریکایی از فدراسیون این کشور به دلیل فساد اخلاقی مربیان تیم ملی شکایت کردند.

شنای آمریکا

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ۶ شناگر زن آمریکایی با حضور در دادگاه‌های کالیفرنیا به خاطر فساد اخلاقی مربیان سابق علیه فدراسیون شنای ایالات متحده شکایت نامه‌ای را تنظیم کرده اند.

این ۶ زن شاکی ادعا کرده اند که فدراسیون شنای ایالات متحده نتوانسته از آن‌ها در برابر سوءاستفاده اخلاقی مربیان سابق تیم ملی شنا محافظت کند.

دبرا گرودنسکی، تریسی پالمرو و سوزت موران از جمله ۶ زنی هستند که پرونده هایی  را تشکیل داده اند.

۲ دادخواست در دادگاه عالی آلامدا در کالیفرنیای شمالی و دادخواست دیگری در دادگاه عالی اورنج کانتی در کالیفرنیای جنوبی تنظیم شده است.

در این دعاوی ادعا شده است که فدراسیون‌های محلی و باشگاه‌ها از رفتار ایوی، اورت و کینگ مطلع بوده اند، اما هیچ اقدامی انجام ندادند.

همچنین ادعا شده است که این انفعال شناگران را  بیش از پیش در معرض فساد اخلایی و سوءاستفاده قرار داده است.

چاک ویلگوس مدیر اجرایی فقید فدراسیون شنای ایالات متحده، از جمله مقاماتی است که به رسیدگی نکردن به رفتار مربیان متهم شده است.

ایوی، سرمربی سابق تیم المپیک و تیم ملی آمریکا، اوشیاما مدیر سابق تیم ملی و کینگ، مربی تیم ملی، همگی مادام العمر از فعالیت در ورزش‌های المپیکی محروم شده اند.

طبق دادخواست تنظیم شده در ایالت اورنج کانتی، قربانیان فساد اخلاقی می‌گویند فرهنگی که اجازه می‌داد آن‌ها مورد سوءاستفاده قرار بگیرند همچنان در فدراسیون شنای ایالات متحده وجود دارد.

گرودنسکی گفته است، اوایل دهه ۸۰ که او در کالیفرنیا شنا می‌کرد، کینگ از ۱۱ تا ۱۶ سالگی او را مورد هتک حرمت قرار داد.

کینگ سال ۲۰۱۰، به اتهام ۲۰ فقره آزار کودکان محاکمه و به ۴۰ سال زندان محکوم شد.

موران ادعا کرده است که ایوی با او هم  در  ۱۷ سالگی رابطه غیراخلاقی داشته است.

پالمرو ادعا می‌کند او در اوایل دهه ۹۰ از ۱۴ سالگی توسط یوشیاما مورد آزار و اذیت قرار گرفت. او ادعا می‌کند مربیان دیگر تیم از فساد اخلاقی اوشیاما اطلاع داشتند و هیچ کاری نکردند، و افزود که این اتفاق را سال ۲۰۰۶ به ویلگوس گزارش داد.

طبق گزارش‌ها، اوشیاما به فساد اخلاقی اعتراف و استعفا کرد، اگرچه ظاهرا این تصمیم او علنی نشد، اما هیچ تحقیقی در این باره انجام نشد و شکایتی هم مطرح نشد.

طبق این دادخواست، ادعا شده است که بعدا یک مقام اجرایی فدراسیون شنا به اوشیاما سمت دیگری را در مربیگری پیشنهاد داده است.محرومیت اوشیاما تا سال ۲۰۱۰ علنی نشده بود.

ژوئن سال ۲۰۱۴، ویلگوس پس از افشای رسوایی اخلاقی در شنا با انتشار بیانیه‌ای از عموم مردم عذرخواهی کرد.

فدراسیون شنا ایالات متحده از جمله نهاد‌های ملی در این کشور است که با دادخواست‌هایی روبرو شده است، همچنین فدراسیون‌های ژیمناستیک و انجمن تنیس ایالات متحده همچنین متهم به انفعال در برابر سوءاستفاده از ورزشکاران هستند و شکایات زیادی علیه آن‌ها مطرح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار