آمریکا به شهروندان خود در چین هشدار داد

وزارت امور خارجه آمریکا امروز در پیامی به شهروندان آمریکایی که در چین حضور دارند مدعی شد مراقب بازداشت‌های بی‌دلیل و زندانی شدن در این کشور باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز به شهروندان این کشور در چین هشدار داد که مراقب افزایش بازداشت‌ها و ممنوعیت‌های خروج بی‌دلیل از سوی پکن باشند!

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد خطرات اجرای خودسرانه و دل بخواهی قانون در چین افزایش یافته است و احتمال اینکه شهروندان آمریکایی بدون دلیل و بنا به خواست مقامات پکن بازداشت شوند و یا از خروج آن‌ها از چین جلوگیری شود افزایش یافته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ایمیلی که به شهروندان ساکن چین ارسال کرد نوشت «تبعه‌های آمریکا ممکن است بدون دسترسی به خدمات کنسولی یا اطلاعات مربوط به جرم ادعا شده علیه آن‌ها بازداشت شوند.» در ادامه این ایمیل آمده است «شهروندان آمریکا ممکن است با بازجویی‌های طولانی و یا بازداشت‌های بلند مدت به دلیل اتهاماتی که به امنیت دولتی مرتبط می‌شود رو به رو شوند.»

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این ایمیل خود نوشت «کارکنان امنیتی ممکن است شهروندان آمریکایی را به دلیل ارسال پیام‌های الکترونیکی خصوصی که برای دولت چین بسیار مهم است بازداشت کنند و یا به آمریکا بازگردانند.»

این هشدار به شهروندان آمریکایی در حالی داده می‌شود که چند روز پیش نیز چین به شهروندان خود در خصوص سفر به آمریکا هشدار داده بود. روابط واشنگتن و پکن در حال حاضر در بالاترین سطح تنش قرار داد. روابط این دو کشور اخیراً به دلیل اختلافات در تجارت، وضعیت هنگ کنگ و شیوع کرونا در میان دیگر اختلافات رو به وخامت گذاشته است. برخی سیاستمداران آمریکایی از جمله دونالد ترامپ بار‌ها و بار‌ها چین را به اقدامات غیرمنصفانه در تجارت و نقض حقوق بشر متهم کرده اند. چین این اتهامات را رد کرده و به نقض انواع قوانین بین المللی از طرف آمریکا اشاره کرده است.

واشنگتن همچنین پکن را متهم می‌کند که در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، اطلاعاتی را در این زمینه مخفی کرده است. همچنین برخی مقامات آمریکایی مدعی هستند که شواهدی مبنی بر اینکه منشا این ویروس یک آزمایشگاه چینی است در دست دارند. پکن همه این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار