چین صدور روادید را برای آمریکایی‌ها محدود می‌کند

پکن در اقدامی تلافی‌جویانه در واکنش به مسئله تبت، به محدودیت‌های صدور روادید آمریکا علیه شهروندان چینی پاسخ می‌دهد و صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی را محدود می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اوایل این هفته، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن صدور روادید برخی از مقامات چینی را محدود می‌کند، زیرا پکن در سفر دیپلمات ها، روزنامه نگاران و گردشگران آمریکایی مانع تراشی می‌کند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که چین محدودیت صدور روادید را برای شهروندان آمریکایی که مشغول انجام آنچه در آن رفتار غیرقانونی نسبت به تبت است، اعمال می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، آمریکا قانون متقابل دسترسی به تبت را تصویب کرد. این قانون با رد مسئولیت مقامات چینی برای محدود کردن دسترسی به تبت، شرایط ورود دیپلمات‌های آمریکایی، مقامات و خبرنگاران را تسهیل می‌کرد.

پیش از این آمریکا مدعی شده بود دسترسی دیپلمات‌ها، خبرنگاران و همچنین گردشگران خارجی به تبت، برای حفظ ثبات این منطقه بسیار حیاتی است. وزیر امور خارجه آمریکا با دخالت دوباره در امور داخلی کشور‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن صدور روادید برای تعدادی از مقامات چین را که مسئول سیاست کنترل دسترسی اتباع کشور‌های خارجی به منطقه خودمختار تبت و سفر به این منطقه هستند، محدود کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار