وام تسهیلات کرونایی برای مشاغل آسیب دیده فرهنگی و هنری خراسان رضوی

رئیس طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کار‌های فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده اند می‌رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام نمایند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یونسی رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کار‌های فرهنگی هنری به شدت آسیب دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.

او افزود:رشته‌های کسب و کار‌های آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند. 

رئیس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی (بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می‌توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

یونسی  با بیان این که ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است بیان کرد: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

او  در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی تصریح کرد: فعال بودن کسب و کارها و  استفاده نکردن از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.
 
رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: مبلغ تسهیلات برای واحد‌های تعطیل شده اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحد‌های کسب و کاری فعال تعطیل نشده به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.
 
یونسی اظهار کرد: برای کسب و کار‌های قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی ۶۰ میلیون ریال، برای واحد‌های کسب و کار‌هایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ ۶۰ میلیون ریال و برای واحد‌های کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:
  • چه مشاغلی مشمول دریافت تسهیلات کرونایی می شوند؟

    او با بیان این که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کار‌ها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه امسال،  در ۲۴ قسط پیش بینی شده است.

برای اطلاع از شیوه نامه‌ها و وثیقه‌های لازم به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.