حمایت جمهوری‌خواهان از شیوع کرونا

یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه به حزب طرفدار ویروس کرونا تبدیل شده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ام اس ان بی سی آمریکا با انتقاد شدید از رفتار سیاستمداران جمهوری خواه در برابر شیوع ویروس کررونا در گزارشی عنوان کرد که  بدترین پاسخ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان مربوط به آمریکاست.

براساس این گزارش در حال حاضر آمریکا با بیش از سه میلیون مبتلا و بیش از ۱۳۰ هزار تلفات، بیشترین شمار مبتلایان و مرگ میر بر اثر کرونا را دارد و دلیلش فقط این نیست که این کشور یکی از بدترین رئیس جمهور‌ها در تاریخ  آمریکا را دارد که به نظر نمی‌رسد اهمیتی به مهار ویروس بدهد، بلکه به این موضوع هم مربوط است که ما یکی از بدترین احزاب سیاسی حاکم را در جهان دموکراتیک داریم.

به باور این شبکه آمریکایی، حزب جمهوری‌خواه در دوره ریاست جمهوری ترامپ از نظر معیار‌های متعدد در میان اکثر احزاب محافظه کار غرب اروپا و کانادا، از همه راستگراتر است. این حزب بسیار راستگراتر از احزابی است که افراطی‌ترین احزاب سال قلمداد می‌شوند. فقط کافی است به اقدامات جمهوری‌خواهان از بالاترین مقام تا پایین‌ترین مقام طی بحران شیوع این بیماری همه گیر نگاه کنید. ما همواره گفته ایم که این مشکل دشواری است و مدیریت آن دشوار است، بسیاری از مقامات جمهوری‌خواه هم مرتکب اشتباهات بسیار بزرگی شده اند. بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک که یک دموکرات است، اقداماتی انجام داد که به قیمت جان افراد تمام شد یا اندرو کومو، فرماندار نیویورک این تصمیم وحشتناک را گرفت که بیماران کرونایی را به خانه‌های سالمندان بفرستد.

شبکه ام اس ان بی سی در ادامه گزارش خود تاکید می کند که در مقابل، جمهوری‌خواهانی هم بوده اند که عملکرد بسیار خوبی داشته اند، از جمله فرماندار ماساچوست و فرماندار اوهایو. اما به طور کلی، حزب جمهوری‌خواه ترامپ، فاجعه‌ای غیرقابل جبران است. برای مثال فرماندار آریزونا در روز‌های نخست مقامات محلی را از الزامی کردن ماسک زدن منع کرد. او متهم به دستکاری در آمار و ارقام ایالتی برای بازگشایی سریع ایالت شد و اکنون آریزونا یکی از ایالت‌هایی است که بیشترین میزان شیوع ویروس را در کشور دارد، و در صفحه نخست روزنامه محلی آریزونا از کم کاری فرماندار انتقاد شد.


بیشتر بخوانید


فرماندار تگزاس نیز تا حد زیادی همین کار را کرد. او گفت که مقامات محلی نمی‌توانند مردم را به خاطر ماسک نزدن مجازات کنند. فرماندار تگزاش همچنین  به صورت شتابزده اقدام به بازگشایی ایالت کرد و اکنون تگزاس با شیوع گسترده این بیماری رو به روست. فرماندار می‌سی سی پی نیز از الزامی کردن ماسک زدن در ایالت خودداری کرد و اکنون ایالت وی وضعیت آشفته‌ای دارد. نظام بهداشتی این ایالت تحت فشار شدیدی است و فرماندار بالاخره پس از ماسک زدن را اجباری کرد که حدود شش تن از قانونگذاران ایالتی آلوده به ویروس شدند، فقط به این خاطر که کنگره ایالتی که بیـشتر اعضایش جمهوری‌خواه هستند بر لزوم حضور گسترده اعضا در نشست‌های کنگره تاکید داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار