تمدید حکم منع انتشار کتاب افشاگرانه برادرزاده ترامپ

یک قاضی در نیویورک حکم منع انتشار کتاب افشاگرانه برادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا را تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو. ‌اس. ‌ای‌. تودی، یک قاضی در نیویورک حکم موقت قبلی برای جلوگیری از انتشار کتاب افشاگرانه برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه عمویش را تمدید کرد.

پیش از این قرار بود حکم منع انتشار روز جمعه منقضی شود اما قاضی نیویورک این حکم را تا ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) تمدید کرده است. در این روز دادگاهی برای رسیدگی به پرونده این کتاب نیز تشکیل خواهد شد.

پیش از این مری ترامپ، اعلام کرده بود که او منبع مقاله‌ای بوده که سال گذشته در مجله نیویورک تایمز منتشر شده و اسناد مالیاتی ترامپ را افشا کرده است.

مری که در رشته روان‌شناسی بالینی تحصیل کرده و تألیفاتی در این حوزه نیز دارد گفته در این کتاب با نام «خیلی زیاد و همیشه ناکافی» قصد دارد به شرح سال‌ها تاریکی، نادرستی و شفاف نبودن عمویش بپردازد و توصیف کند چگونه او به چنین سیاستمداری این چنین خطرناک تبدیل شده است.

مری ترامپ ۵۵ ساله اولین عضو خانواده ترامپ است که اقدام به نوشتن کتابی درباره اسرار این خانواده کرده است. از ماه گذشته میلادی، خانواده ترامپ به رهبری یکی از برادران دونالد تلاش‌هایی برای جلوگیری از انتشار این کتاب آغاز کرده‌اند.

هفته گذشته یک قاضی از ایالت نیوجرسی حکمی برای توقف موقت انتشار این کتاب صادر کرد. «رابرت ترامپ»، برادر کوچک رئیس‌جمهور آمریکا و عموی «مری ترامپ» شاکی این پرونده و خواستار جلوگیری از انتشار این کتاب است.

رابرت ادعا می‌کند انتشار این کتاب نقض توافقنامه‌ای است که برادرزاده‌اش در سال ۲۰۰۱ آن را امضا کرد و بر اساس آن متعهد به عدم افشای اطلاعات شده است.

قاضی حکم عدم انتشار را تا ۱۳ ژوئیه، یعنی یک روز قبل از تاریخ انتشاری که اعلام شده بود، تمدید کرده است. حکم این قاضی در واقع از انتشار کتاب جلوگیری نمی‌کند بلکه مانع از آن می‌شود که مری ترامپ دست‌کم تا دوشنبه بتواند برای آن تبلیغ انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار