تجمع انتخاباتی ترامپ در «تالسا» محتمل‌ترین عامل افزایش ناگهانی شیوع کرونا در این شهر

تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ که به تازگی در این شهر برگزار شد به احتمال خیلی زیاد عامل اصلی افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این شهر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دکتر بروس دارت، مدیر بهداشت و درمان شهر تالسا، اعلام کرد تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ در اواخر ماه گذشته میلادی در این شهر که سبب گرد هم آمدن هزاران نفر و از سوی دیگر تظاهرات هزاران معترض شد به احتمال زیاد عامل اصلی افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در تالسا است.

گزارش شده است که روز دوشنبه ۲۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در شهر تالسا شناسایی شده و برای روز بعد از آن نیز عدد ۲۰۶ ثبت شده است. برای مقایسه، در هفته پیش از برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ در بیستم ژوئن، تنها ۷۶ مورد ابتلا در دوشنبه و ۹۶ مورد در سه‌شنبه ثبت شده بود.

دارت در این خصوص گفت «در چند روز گذشته تقریبا ۵۰۰ مورد جدید ابتلا را ثبت کرده‌ایم و تقریبا دو هفته پیش چنین تجمع بزرگی داشتیم؛ بنابراین حدس می‌زنم درست این‌ها را به هم مرتبط می‌کنیم.»

کارزار انتخاباتی ترامپ در شهر تالسا اولین تجمع انتخاباتی او از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا بود و چند هزار نفر در آن شرکت کرده بودند. با این حال به‌دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا بیش از نیمی از افرادی که بلیت شرکت در این تجمع را خریداری کرده بودند در آن حاضر نشدند.

دارت از بیم افزایش احتمالی تعداد موارد ابتلا به کرونا از کمپین انتخاباتی ترامپ خواسته بود تا تاریخ این تجمع را تغییر دهند که این طور نشد. هرچند در این رویداد انتخاباتی به مردم ماسک داده شده بود، هیچ الزامی برای زدن آن وجود نداشت و بسیاری از مردم از ماسک‌های خود استفاده نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار