پمپئو بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه ضمن مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس، بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه کشورمان شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه و در جریان نشست مطبوعاتی خود بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.

پمپئو مدعی شد: «شورای امنیت برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر در منطقه باید تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.»

وزیر خارجه آمریکا با مطرح کردن این ادعا که ایران به محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل پایبند نیست، مدعی شد: «در صورت پایان این تحریم‌ها، ایران از تسلیحات خریداری شده در راستای اهداف صلح‌آمیز استفاده نخواهد کرد.»

او در این نشست مطبوعاتی از اظهار نظر درباره حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز و نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در این حادثه خودداری کرد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: «اجازه فروش نفت ایران به حزب‌الله را نمی‌دهیم و تمامی تلاش خود را برای اعمال تحریم علیه گروه‌های تروریستی به کار می‌بندیم.»

پمپئو در ادامه این نشست گفت: چین باید درباره ویروس کرونا شفاف‌سازی کند.


بیشتر بخوانید


آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر امسال منقضی خواهد شد.

تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار